Facebook с неочакван отговор на опасенията за личните данни – кафенета

~ 1 мин.
Има много начини, по които Facebook би могла да се справи с лошата си репутация относно неприкосновеността на личните данни и тяхната защита от хакери. И отварянето на „Кафенета за поверителност“ определено не е първото нещо, което идва наум. Forbes обаче съобщава, че именно това е решил да направи технологичният гигант, оглавяван от Марк Зукърбърг.
„В нашите кафенета ще можете да получите помощ и съвет как да промените своите настройки за поверителност, като всичко това ще се случва за времето, нужно за приготвянето на чаша кафе“, обяснил е вицепрезидентът на Facebook за Европа Стийв Хач.
Facebook и сега предлага „Проверка на поверителността“ при натискане на иконата с въпросителен в горния десен ъгъл на сайта. Като при повечето социални режи обаче потребителите се придържат към настройките по подразбиране. Въпросните фабрични настройки през годините се промениха постепенно, ограничавайки данните, които са публично видими, но повечето потребители все пак биха имали по-голяма полза, ако настроят опциите според своите предпочитания.
За Facebook все по-голямото фокусиране върху поверителността на данните представлява съществена промяна, като се има предвид, че бизнес моделът на социалната мрежа гравитира върху използването на информацията за потребителите с цел търговски печалби. Този фундаментален завой личи по няколко нови неща: криптирането на личните съобщения, мониторингът за реч на омразата онлайн, стремежът на компанията да опази децата и да подобри сигурното съхранение на данните.
„В нашите кафенета ще можете да получите помощ и съвет как да промените своите настройки за поверителност, като всичко това ще се случва за времето, нужно за приготвянето на чаша кафе“, обяснил е вицепрезидентът на Facebook за Европа Стийв Хач.
Facebook и сега предлага „Проверка на поверителността“ при натискане на иконата с въпросителен в горния десен ъгъл на сайта. Като при повечето социални режи обаче потребителите се придържат към настройките по подразбиране. Въпросните фабрични настройки през годините се промениха постепенно, ограничавайки данните, които са публично видими, но повечето потребители все пак биха имали по-голяма полза, ако настроят опциите според своите предпочитания.
За Facebook все по-голямото фокусиране върху поверителността на данните представлява съществена промяна, като се има предвид, че бизнес моделът на социалната мрежа гравитира върху използването на информацията за потребителите с цел търговски печалби. Този фундаментален завой личи по няколко нови неща: криптирането на личните съобщения, мониторингът за реч на омразата онлайн, стремежът на компанията да опази децата и да подобри сигурното съхранение на данните.