600 фирми с писмо до Тръмп да махне митата за Китай
Според тях високите тарифи само ще навредят на американската икономика и потребители

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Американските търговци, производители и технологични компании предупредиха президента Доналд Тръмп, че митата за Китай ще навредят на американската икономика, ще доведат до загуба на работни места и ще навредят на милиони потребители.
Повече от 600 компании и индустриални търговски асоциации - включително Walmart, Costco, Target, Gap, Levi Strauss и Foot Locker - изпратиха писмо до Белия дом, призовавайки Тръмп да премахне митата за Китай и да сложи край на продължаващата търговска война.
"Ние знаем от първа ръка, че допълнителните мита ще имат значително, отрицателно и дългосрочно въздействие върху американския бизнес, фермерите, семействата и американската икономика", се казва в писмото на компаниите. "Ескалиралата търговска война не е в интерес на държавата, и двете страни ще загубят."
Миналия месец администрацията на Тръмп увеличи тарифите до 25% от 10% на китайски стоки на стойност 200 млрд. долара. Митата се отнасят за потребителски продукти като куфари, матраци, чанти, велосипеди, прахосмукачки и климатици. Освен това Тръмп заплаши да наложи тарифи върху допълнителни стоки за 300 милиарда долара - включително играчки, дрехи, обувки, уреди и телевизори.
"Митата са данъци, плащани директно от американски компании, а не от Китай", казват компаниите в писмото до Тръмп.
"Повишаването на тарифите и несигурността около тези търговски преговори създадоха сътресения на пазарите, застрашавайки нашия исторически икономически растеж", се отбелязва още в призива.
Въпреки че много големи компании са разработили стратегии за преодоляване на въздействието на митата, най-големите търговци на дребно заявиха през последните седмици, че повишаването им ще повиши производствените им разходи и ще доведе до повишаване на цените за потребителите.
Компаниите цитираха в писмото си до Белия дом проучване, според което 25% мита за китайски стоки на стойност 300 млрд. долара биха добавили повече от 2000 долара разходи за средното американско 4-членно семейство.
Цените на обувките биха се увеличили с 8% за потребителите, докато цените на играчките биха се увеличили с 16%. Китай е най-големият доставчик за САЩ за двата продукта.
Повече от 600 компании и индустриални търговски асоциации - включително Walmart, Costco, Target, Gap, Levi Strauss и Foot Locker - изпратиха писмо до Белия дом, призовавайки Тръмп да премахне митата за Китай и да сложи край на продължаващата търговска война.
"Ние знаем от първа ръка, че допълнителните мита ще имат значително, отрицателно и дългосрочно въздействие върху американския бизнес, фермерите, семействата и американската икономика", се казва в писмото на компаниите. "Ескалиралата търговска война не е в интерес на държавата, и двете страни ще загубят."
Миналия месец администрацията на Тръмп увеличи тарифите до 25% от 10% на китайски стоки на стойност 200 млрд. долара. Митата се отнасят за потребителски продукти като куфари, матраци, чанти, велосипеди, прахосмукачки и климатици. Освен това Тръмп заплаши да наложи тарифи върху допълнителни стоки за 300 милиарда долара - включително играчки, дрехи, обувки, уреди и телевизори.
"Митата са данъци, плащани директно от американски компании, а не от Китай", казват компаниите в писмото до Тръмп.
"Повишаването на тарифите и несигурността около тези търговски преговори създадоха сътресения на пазарите, застрашавайки нашия исторически икономически растеж", се отбелязва още в призива.
Въпреки че много големи компании са разработили стратегии за преодоляване на въздействието на митата, най-големите търговци на дребно заявиха през последните седмици, че повишаването им ще повиши производствените им разходи и ще доведе до повишаване на цените за потребителите.
Компаниите цитираха в писмото си до Белия дом проучване, според което 25% мита за китайски стоки на стойност 300 млрд. долара биха добавили повече от 2000 долара разходи за средното американско 4-членно семейство.
Цените на обувките биха се увеличили с 8% за потребителите, докато цените на играчките биха се увеличили с 16%. Китай е най-големият доставчик за САЩ за двата продукта.
Големите вериги за облекла и спортни стоки Nike, Adidas и Under Armour предупредиха по-рано през месец май, че 25% мита за вносни обувки от Китай ще бъдат "катастрофални" за потребителите.
Проучването също така изчислява, че цените на домакинските уреди ще се повишат с 3% за потребителите, а пътническите стоки ще нараснат с около 10%.