Глобалните продажби на смартфони намаляват

Търсенето на устройства от висок клас се забавя по-бързо от търсенето на среден и нисък клас

Глобалните продажби на смартфони намаляват

Снимка: Pixabay

892 ~ 3 мин. четене
Глобалните продажби на смартфони на крайни потребители са се свили с 1.7% през второто тримесечие на 2019 г. до 368 млн. единици, сочи анализ на Gartner. Единствените производители, отбелязали ръст на годишна база, са Samsung и Huawei. Сред големите пазари ръст се наблюдава само в Китай и Бразилия.

„Търсенето на смартфони от висок клас се забави с по-голяма скорост от търсенето на смартфони от среден и нисък клас“, казва Аншул Гупта, старши директор на научните изследвания в Gartner. Той обяснява, че в опит да стимулират замяната на старите устройства с нови производителите започват да предлагат премиум функции, като многообективни камери, дисплеи без рамки и големи батерии, и в своите по-евтини телефони.

Сред производителите от топ 5, Huawei и Samsung демонстрират най-силни годишни увеличения на продажбите през второто тримесечие на 2019 г., съответно с 16.5% и 3.8%. В резултат на това пазарният дял и на двамата играчи нараства. „Общо техните продажби представляват повече от една трета от общите продажби на смартфони в световен мащаб“, посочва Гупта.

Динамиката се случва на фона на кризата около Huawei и американските санкции срещу компанията. Макар продажбите да отбелязват лек ръст, трябва да се отчете, че неблагоприятната ситуация удря представянето на бранда и за това свидетелстват по-слабите показатели в световен мащаб. Те обаче са компенсирани от силното позициониране на местния китайски пазар, където Huawei регистрира рекордно тримесечие с 31% ръст.



Samsung се връща към растежа, Apple продължава пътя си надолу

Samsung е продала 75 млн. смартфона през второто тримесечие на 2019 г. и увеличи пазарния си дял с 1.1 процентни пункта на годишна база. „Голямото търсене на новите смартфони от серията Galaxy A на Samsung и обновяването на цялата му гама от базовия и среден диапазон смартфони помогнаха за това положително представяне“, обяснява Гупта. Той казва още, че търсенето на флагмана Galaxy S10 пък е започнало да намалява през тримесечието, „което показва, че постигането на растеж през 2019 г. като цяло ще бъде предизвикателно“.

Междувременно продажбите на iPhone продължават да намалява от година на година, макар и с по-ниски темпове в сравнение с първото тримесечие на 2019 г. Apple е пласирала малко над 38 млн. телефона през тримесечието до юни, или с 13.8% спад на годишна база. Според Гупта потребителите на iPhone не са достатъчно мотивирани да купуват нови телефони заради малкото иновации.

Китай и Бразилия: Единствените от топ 5 с ръст на продажбите

Сред първите пет най-големи пазари на смартфони Китай заема позиция №1 със 101 млн. продажби през второто тримесечие на 2019 г., което е с 0.5% повече спрямо същия период година по-рано.

Със своите 10.8 млн. пласирани смартфона за същия период Бразилия е единствената друга страна в челната петица, която демонстрира ръст – от 1.3% на годишна база. Тъй като икономиката в Бразилия започва бавно да се възстановява, този ръст на смартфоните е малък показател за по-силен икономически растеж, очакван през 2020 г.

На вторият най-голям световен пазар на смартфони – Индия, има продадени общо 35.7 млн. смартфона, което е спад от 2.3% спрямо миналата година. Това, според анализа на Gartner, се дължи на забавянето на миграцията от т.нар „feature” телефони (функционални) към смартфони.

Продажбите на смартфони в световен мащаб ще останат слаби до края на годината, сочи още докладът. Анализаторите на Gartner очакват, че в световен мащаб продажбите на краен потребител ще достигнат 1.5 млрд. през цялата 2019 г.
Подкрепи Economic.bg