Honor възкръсна от пепелта в Китай и гледа с надежда към Европа

Брандът бе част от смартфон бизнеса на Huawei, преди да бъде принудително продаден

Honor възкръсна от пепелта в Китай и гледа с надежда към Европа

Снимка: Pixabay

2729 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Honor, бюджетната марка смартфони Huawei, която продаде миналата година, започна да възвръща своя пазарен дял на силно конкурентния китайски пазар. Брандът успя да завладее 15% от продажбите в страната през август, с което стана третият по големина играч, заемайки тази позиция за пръв път от година, се казва в доклад на Counterpoint Research.

Пред Honor са само местните конкуренти Oppo и Vivo. Продажбите на марката са се увеличили с 18% през август спрямо юли, което я прави една от най-бързо развиващите се в Китай.

Бюджетният бранд бе продаден миналия ноември на консорциум от купувачи, в който участва и местната власт на Шънджън, където е централата на компанията. Huawei се принуди на този ход в опит да гарантира оцеляването на Honor, след като санкциите на САЩ започнаха да се отразяват все по-осезаемо на гиганта.

Забраните, наложени от Вашингтон, доведоха до прекъсване на веригата на доставки на Huawei, оставяйки я без ключови компоненти. Ударите на САЩ на практика осакатиха смартфон бизнеса на китайския гигант, част от който бе и Honor. Еманципирането на бранда от някогашната му компания майка му позволи отново да получи достъп до неща като полупроводници.

След като се отдели от Huawei, Honor успя да възстанови връзките си с доставчиците на компоненти“, коментира Тарун Патак, директор на изследването в Counterpoint Research. „Оттогава, използвайки силните си възможности за научноизследователска и развойна дейност, Honor пусна нови продукти и се насочи към бързо възстановяване в Китай.“

През януари Honor пусна телефон от среден клас, наречен V40, последван от Honor 50 през юни. Този месец стартира серията от по-висок клас Honor 3, които ще бъдат пуснати не само в Китай, а и на други световни пазари, включително Европа.

„Honor също е насочена към премиум сегмента със серията Magic, като по този начин разширява портфолиото си в ценови диапазони“, добави Патак.

За възстановяването на пазарните позиции роля са изиграли и лоялните потребители на марката, които не са мигрирали към други производители.

Силните взаимоотношения с дистрибутори също помогнаха на Honor да възобнови продуктите в голям мащаб. Възкресението на Honor ще засили още повече конкуренцията на китайския пазар през втората половина на 2021 г.“, прогнозира Патак.

Подкрепи Economic.bg