Регулации
364
Изкуственият интелект може да промени Лондон
784
~ 2 мин. четене
С увеличаващия се натиск за намаляване на въглеродните емисии и на броя на превозните средства на пътя, малките камери могат да помогнат за намирането на отговори на тези проблеми в Лондон, пише BBC.
Те са толкова малки, разположени високо на стълбовете, че мнозина дори не ги забелязват. Същевременно обаче може да се окажат ключ към големи промени по лондонските улици.
Камерите имат внедрени скенери, броящи кой как използва улиците. Внедреният в тях алгоритъм с изкуствен интелект (AI) се самообучава постоянно и в резултат на това има 98% степен на на точност в идентифицирането на превозни средства и хора.
В близкото минало преброяването се е извършвало ръчно от хора – несъвършен ненадежден метод, даващ само момента снимка на обстановката. Новата система може да работи 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата. Тя е част от революцията, наречена „умен град“.
Радикална промяна
Видимо в градовете се прави опит да се насърчат екологичните форми на придвижване, като ходенето пеша и колоезденето. За тази цел се върви към редизайна на околна среда, така че да се създадат условия за тях. Транспортната стратегия в Лондон например предвижда 80% от пътуванията в града да са с велосипеди, публичен транспорт и пеша до 2041 г.
Използвайки данните от въпросните скенери, планиращите ще могат да изменят улиците и да насочват инвестициите в конкретно обоснована посока. Така например е установено, че пешеходците рядко използват пространството край реката, което поставя въпроси за това какво ги спира да го правят и трябва ли да се изгради прелез.
Ако данните показват голям брой колоездачи по дадено трасе, логично може да бъдат насочени инвестиции за осигуряване на велоалея по него. А ако пък бъде забелязано, че автобуси често биват задържани на кръстовище, би могло да се помисли за проблема и как възелът да се реорганизира. Съществуват и други възможности, като например скенерите да се свържат с трафик сигнализацията и по този начин да се регулира пътната мрежа.
Видео наблюдението в Лондон е част от двугодишен проект. От Transport for London уверяват, че не се съхраняват лични данни, а целта е единствено пътищата да се направят по-безопасни и по-ефективни.
„Новите данни от проучванията ще са наистина ценни, тъй като ние инвестираме и вземаме ежедневни решения, за да дадем възможност на повече хора да ходят пеша и да карат колело“, коментира Глен Бартън от TfL.
Системата е в ранна фаза на използване. Експертите считат, че генерирането на такъв вид данни може да промени коренно улиците на Лондон, а в бъдеще и на други градове.