Конгресен център в Слънчев бряг и повече пари за реклама: какво иска българският туризъм
Днес се проведе шестата годишна среща на Националния борд по туризъм
~ 2 мин.
Един от приоритетите на страната през следващите години е да създаде свое национално конгресно бюро. То ще представлява организация, обединяваща различни конгресно-културни центрове, хотели и туроператори, които да работят заедно за привличане на големи международни събития в страната. Това бе един от акцентите по време на шестата годишна среща на „Националния борд по туризъм“, която се проведе днес в хотел „Хилтън“ в София.
На форума участие взеха министърът на туризма Николина Ангелкова, столичният кмет Йорданка Фандъкова, представители на държавата и бизнеса.
Фандъкова обясни, че е проучвала европейските примери и практики за създаването на конгресно бюро, но то няма как да се случи без помощта на бизнеса. „Общината може да създава условия, но няма как тя да постигне успех, ако няма активен бизнес“, коментира кметът на София.
Фандъкова обясни, че е проучвала европейските примери и практики за създаването на конгресно бюро, но то няма как да се случи без помощта на бизнеса. „Общината може да създава условия, но няма как тя да постигне успех, ако няма активен бизнес“, коментира кметът на София.
На същото мнение е и министърът на туризма, която подчерта, че страната полага усилия за развитието и на конгресен туризъм както в София, така и в курортите, но то може да се случи само с общи усилия на представителите на сектора и държавата. На 31 май Министерство на туризма организира и международен инвестиционен форум с участието на много от големите хотелски вериги и туроператори, където ще бъде предложено в „Слънчев бряг“ да бъде изграден конгресен център, който да стане домакин на различни събития.
„Основната цел до 2030 г. е превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация, като неизменна част от нея да бъде и конгресния туризъм“, обясни Ангелкова. „За да направим конгресно бюро, трябва да работим с големите международно известни хотелски вериги“, коментира тя.
От Националния борд по туризъм поискаха бюджетът за реклама на туризма да бъде 1% от приходите, които секторът генерира годишно в икономиката на страната. „Заложеният до момента бюджет в крайна недостатъчен, а увеличаването му ще доведе до подобряване на услугите, предлагани в сектора“, заяви изпълнителният директор на НБТ д-р Полина Карастоянова.
Предложението получи подкрепа и от Българската търговско-промишлена палата (БТПП) в лицето на председателя Цветан Симеонов. По негови думи е крайно време да се направи оценка на потенциалните държави клиенти, от които можем да очакваме по-голяма посещаемост и да се инвестира в целенасочена реклама.