КЗК глоби \"Чипита България\" със 147 хил. лв.

Причината за глобата е телевизионна реклама

КЗК глоби \
Автор: Ивайла Раденкова

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби „Чипита България“ със 147 хил. лв. заради рекламен клип на продукта на компанията 7 days Pizzeti. Комисията наложи глоба от над 12 хил. лв. и на „Блек Чери“ – фирмата, стояща зад рекламния продукт.

Сумата представлява 1% от приходите на всяко от дружествата за 2014 г. КЗК установи, че е извършено нарушение на чл. 31, ал. 1 – т.е. „Чипита България“ е направила заблуждаваща реклама на своя продукт. В хода на проучването е установено, че рекламният клип съдържа заблуждаващи елементи относно произхода на стоката, като с него се създава впечатление у потребителите, че предлаганият продукт – бърза снаксова закуска „7days Pizzeti”, е с италиански произход.

Отдруга страна, от „Чипита България“ твърдят още, че „концепцията не телевизионния клип не е „италианска“, а „пародийно мафиотска“ и няма нищо общо с произхода на продукта. Първоначалната творческа концепция за клипа е била за "мафиотски филм" и предизвиква асоциация с класиките в този жанр. Целта на декора е да създаде усещане не за италианска атмосфера, а за старите американски "мафиотски" филми, се казва в становището на производителя, пише „Капитал“.

Въпреки становището на фирмата КЗК е категорична, че е налице реална възможност потребителят да бъде въведен в заблуждение, че рекламата, озвучена на английски със силен италиански акцент и субтитрирана на български език, промотира италиански автентичен продукт. Решението ще подлежи на обжалване пред Върховния административен съд (ВАС).

Коментари: 0