КЗК проверява сделката между BAT и „Булгартабак“
Сделката ще увеличи пазарния дял на международната компания до 40%

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е започнала процедура за одобрение на обявената в сряда сделка
между British American Tobacco (BAT)
и "Булгартабак" за
покупката на основните търговски марки цигари на цигарения холдинг. При
сделката международната компания ще закупи брандовете Victory, Eva Slim и GD
срещу 100 млн. евро. Придобиването включва и пълна собственост на
дистрибуционната компания „Експрес Логистика & Дистрибуция“ ЕООД.
Придобиването ще даде възможност на BAT да се разрасне още повече на пазар, на който оперира вече 25 години. Сделката ще увеличи пазарния дял на компанията до 40% от сегашните 12%. Заради концентрацията на пазара КЗК трябва да одобри сделката.
Преписката е заведена след постъпило уведомление от страна на BAT, става ясно от публикувано съобщение на сайта на регулатора.
Търговските дейности на на двете компании са свързани с производство на тютюневи изделия; изкупуване, промишлена обработка, заготовка за износ и търговия с тютюн; производство, заготовка за износ и търговия с тютюневи изделия; външнотърговска дейност с тютюни и тютюневи изделия.
От British American Tobacco очакват операцията да окаже въздействие върху продуктово-географските пазари в страната на първична пазарна реализация на фабрично произведени цигари и дистрибуция от второ ниво на тютюневи и други изделия.
Всяко трето заинтересовано лице може да представи информация или да изрази своето писмено становище относно сделката и въздействието, което тя може да окаже върху ефективната конкуренция на съответния пазар в страната, съобщават от регулатора.