Lidl отбелязва 8 години в България

Компанията има 91 магазина в страната и близо 2700 служители

Lidl отбелязва 8 години в България

Снимка: Economic.bg/ Красимир Свраков

Лидл България отбеляза днес 8 години от стъпването си на българския пазар. За този период компанията е удвоила броя на българските доставчици, с  които работи и към момента си партнира с общо 172 местни производители от цялата страна. Търговската верига разполага с 91 магазина в 46 града в страната, два логистични центъра и близо 2700 служители. 

„Да подкрепяме родното производство за нас е основен приоритет. От 2012 г. насам броят на производителите, които изнасят продукцията си заедно с нас, е нараснал близо 5 пъти. До края на 2018 г. 37 местни доставчици ще реализират успешно продукти в 23 държави. А това е доказателство, че при нас всеки качествен продукт на доказан производител има реалния шанс да излезе на външни пазари“, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

„Искам да поздравя целия екип на Лидл България за успехите, които имат за тези 8 години и за тяхното развитие в работата с българските производители, както и за възможността българските продукти да намират все по-трайно място на централно и западно-европейските пазари. От началото на следващата година ще стартира държавна помощ за покриване на 50% от разходите за сертифициране по GlobalG.A.P на производителите на плодове и зеленчуци, което ще им даде още по-голям достъп до големия ритейл“, заяви министърът на земеделието и храните Румен Порожанов, който бе специален гост на събитието.

През тези години Лидл България активно работи в подкрепа на родното производство и подпомага българските производители. Пример за успешно партньорство в тази посока е „Родна стряха“ - първата продуктова линия с повече от 80 висококачествени продукти само от български производители. Тя е естествено продължение на дългосрочна политика на компанията за интензивно сътрудничество с българските доставчици, както и доказателство за конкретните ѝ действия в подкрепа на българското производство. Само за една година „Родна стряха“ бележи ръст от 50% при продажбите на млечните продукти, 20% - при колбасите и 58% - при сладкарските изделия.

Доказателство за все по-нарастващия интерес към родното е фактът, че към момента най-продаваните артикули в Lidl в почти всички сектори са от български доставчици. През 2017 г. 51% от стоковите разплащания на веригата към доставчици са в лева към български производители. Българската продукция заема 100% дял при хляба; близо 96% при прясното месо, включително прясна риба, и малко над 50% при млечните продукти, включително сирена. В последните години се наблюдава и значителен ръст при БИО продуктите от българските производители, които само за последната година са се увеличили със 100% в постоянния асортимент на веригата.

За осем години присъствие у нас компанията е удвоила и броя на местните доставчици на плодове и зеленчуци, които активно подпомага в процеса им на сертифициране по GlobalG.A.P, за да могат да отговорят на високите стандарти за качество, валидни за всички продукти на Lidl.

Коментари: 0