Линейките имат 8 минути да стигнат до пациента

Това предвижда стандарт за спешната помощ на МЗ

Линейките имат 8 минути да стигнат до пациента
Пациентите, нуждаещи се от спешна помощ, ще бъдат сортирани с три кода – червен за критичните случаи, жълт за нестабилните и зелен за стабилните. В зависимост от опасността линейките ще трябва да се отзоват на сигналите между 8 и 20 минути. До 8 минути линейката трябва да е при човек с червен код, между 8 и 20 минути – при тези с жълт код, а за тези с код зелено, при които спешността е минимална, се допуска линейката да се отзове за между 20 и 120 минути. Това предвижда идеен проект на нов стандарт за спешна медицинска помощ, публикуван на сайта на Министерството на здравеопазването за обсъждане, пише Mediapool.



С новия стандарт се слагат е съставена и много ясна карта, по която на базата на въпроси и наличие на определени симптоми пациентът да бъде категоризиран. Включени са въпросници, оценяващи спешността на пациента при над 40 състояния, сред които различни травми, болки, изгаряния и др.

Разписано е какъв екип следва да се отзове на различните сигнали според тяхната тежест – дали да присъства лекар в екипа или не, дали екипът да е реанимационен и т.н.

Дава се принципна дефиниция на това кой пациент и кое състояние са спешни. Разписани са основни витални параметри, както и стойности и дози на лекарствени средства в спешната педиатрия.

Заложено е изискване дори за това колко квадратни метра трябва да е чакалнята на спешното отделение според това какъв е годишният прием на пациенти.

Стандартът гарантира оказването на помощ на всички спешни пациенти, независимо от техния пол, възраст, религия, гражданство, националност, местоживеене, социален, здравноосигурителен или здравнозастрахователен статус.
Коментари: 0