Лошите тримесечни резултати карат Snapchat да мисли за нов дизайн
През изминалото тримесечие приложението е привлякло най-малко на брой нови потребители

© ECONOMIC.BG / Pexels
Популярното сред тийнейджърите приложение за изчезващи съобщения Sanpchat може да е твърде трудно за употреба и по тази причина компанията смята да преосмисли неговия дизайн. Това стана ясно от думите на главния изпълнителен директор на Snap Евън Шпигел.
„Нещо, което сме чували през годините, е, че Snapchat е труден за разбиране или ползване“, коментира той и допълва, че екипът работи, за да откликне на тази обратна връзка.
Думите на Шпигел идват непосредствено след обявяването на резултати на компанията за тримесечието юни-септември, които за пореден път разочароваха инвеститорите. За периода Snapchat е привлякла едва 4.5 млн. нови потребители, което е много под очакванията и сравнително по-малко спрямо предходния. Нещо повече, това е тримесечието, в което като цяло са добавени най-малко на брой нови хора, както става ясно от таблицата по-долу.
„В резултат на това сега преработваме приложението, за да го улесним при ползване“, коментира Шпигел, цитиран от Re/Code.
Новината всъщност е голяма, тъй като за разлика от останалите продукти и услуги, които постоянно се обновяват, за да увеличат ангажираността на потребителите, Snapchat не го е правила. Самият Шпигел досега е поддържал тезата, че едва ли не няма нужда от това и хората или разбират Snapchat, или не.
На фона смущаващите резултати обаче сега и той признава, че апликацията се нуждае от редизайн, за да се хареса на по-широка аудитория. По думите му има голяма вероятност реорганизацията на приложението да бъде разрушителна за бизнеса на Snap в краткосрочен план, тъй като все още не е ясно как създадената общност ще реагира на промените.
„Ние сме готови да поемем този риск в името на дългосрочните ползи за нашия бизнес“, изтъква още Шпигел. Очаква се Snapchat да внедри алгоритми като тези на Facebook и Twitter, определящи кои постове да се виждат първо във „фийда“ с нови публикации.
Междувременно стана ясно, че и друг играч в областта на социалните мрежи - Twitter, въвежда промени в опит да съживи бизнеса си. Както Economic.bg писа по-рано, микроблогинг платформата удвои броя на допустимите символи в публикация до 280.