Lufthansa вдига билетите с до $77 заради екоразходите си
„Екологичната такса“ ще се прилага за полети, които заминават от 27-те страни членки на ЕС, както и от Великобритания, Норвегия и Швейцария

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Германската авиокомпания Lufthansa Group съобщи във вторник, че още тази седмица ще добави „екологична такса“ към цените на билетите, която може да достигне 72 евро за някои полети.
Таксата има за цел да покрие част от постоянно нарастващите допълнителни разходи, дължащи се на нормативните изисквания за опазване на околната среда“, заяви Lufthansa в изявление, посочвайки разпоредбите на Европейския съюз и Международната организация за гражданска авиация.
Допълнителните разходи ще се прилагат за полети, които заминават от някоя от 27-те страни членки на Европейския съюз, както и от Великобритания, Норвегия и Швейцария, уточни Lufthansa. Всички полети, продавани или изпълнявани от Lufthansa Group, която притежава авиокомпании, сред които Lufthansa, Eurowings, Swiss и Edelweiss Air, както и Austrian Airlines, ще подлежат на таксуване.
Размерът на допълнителната такса варира в зависимост от маршрута и тарифата на полета и е между 1 евро и 72 евро“, заяви Lufthansa, като добави, че точната сума ще бъде видима за клиентите по време на етапа на резервация.
Екологични разпоредби
Няколко регулации от институции, включително от ЕС, ще увеличат разходите на авиокомпаниите, мотивира решението си Lufthansa.
Това включва квотите на ЕС за това колко устойчиво авиационно гориво да се използва. Те трябва да влязат в сила през 2025 г. и да се увеличават през годините до 2050 г.
Устойчивото авиационно гориво е алтернатива на изкопаемите горива и може да бъде произведено от продукти като отпадъчни масла и мазнини, нехранителни култури и други отпадъчни материали. То може да бъде създадено и чрез процес, при който се улавя въглерод от въздуха.
Международната асоциация за въздушен транспорт твърди, че устойчивото авиационно гориво може да покрие около 65% от намалението на емисиите, което авиационната индустрия трябва да постигне, за да достигне нулева нетна стойност до 2050 г.
От Lufthansa заявиха във вторник, че квотите ще „доведат до допълнителни разходи в размер на милиарди в бъдеще“.
Компанията също така посочи системите за търговия с емисии от ЕС, Швейцария и Великобритания като фактор за нарастващите си екологични разходи. Тези програми контролират и ограничават количеството на разрешените емисии, като общият лимит е определен да намалява с течение на времето с цел емисиите да бъдат намалени.
Роля за увеличението е изиграло и споразумението за опазване на климата на Международната организация за гражданска авиация, което също си поставя за цел да контролира емисиите.
Lufthansa заяви, че инвестира много в технологии, за да направи авиацията по-устойчива, и подкрепя научните изследвания в областта на климата.
Въпреки това авиогрупата няма да може сама да поеме последователно нарастващите допълнителни разходи, произтичащи от регулаторните изисквания през следващите години. Част от тези очаквани разходи за 2025 г. сега ще бъдат покрити от новата такса за екологични разходи“, заяви компанията.