Луксозните стоки отчитат най-големия си крах от финансовата криза
Единствено Китай се възстановява с всеки изминал ден, показва анализ на пазара

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Продажбите на луксозни стоки в световен мащаб ще спаднат с 23% до 217 млрд. евро през настоящата година, което представлява най-големия срив от финансовата криза през 2009 г. насам. Това е прогнозата на консултантската компания Bain, цитирана от Reuters.
Новата вълна на пандемията в Европа и Съединените щати от октомври доведе до нови ограничения и затваряне на магазини. Всичко това съвпадна и с изборите в САЩ, което допълнително утежни ситуацията.
Единственото място в света, където продажбите на луксозни стоки се възстановяват е Китай. След като държавата се пребори със здравната криза през пролетта, в страната се отчете силен интерес към този вид стоки.
Светът е разделен на две – от едната страна са Европа и САЩ, които са силно засегнати от пандемията и от политическата несигурност, а от другата страна е Китай, където търсенето на луксозни стоки се ускорява ден след ден, каза Федерика Левато, от Bain.
Очаква се продажбите за четвъртото тримесечие да спаднат с 10%, въпреки че потъването може да бъде по-голямо в зависимост от това доколко новите рестрикции ще засегнат коледния сезон, който обичайно е решаващ за нивата на продажби на луксозни стоки.
Очакванията на Bain са през 2021 г. да се възстановят частично приходите на Louis Vuitton, Hermes и Prada. За да достигнат нивата от 2019 г. обаче ще е необходимо повече време и такова възстановяване може да се наблюдава едва през 2022 – 2023 г.