Близо 53% от българите използват социални мрежи
1/4 от домакинствата в България никога не са използвали интернет, според НСИ

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Потребителите най-често използват интернет с цел комуникация, като 57.5% от тях извършват телефонни или видеоразговори онлайн (чрез приложения като Viber, WhatsApp, Skype, Facetime, Messenger), а 52.9% участват в социални мрежи (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat). Това стана ясно от последните данни на Националния статистически институт (НСИ) за потреблението на интернет от българските домакинства.
Оказва се, че българите използват най-малко интернет за участие в онлайн консултации, анкети или гласувания по обществени или политически въпроси - 3.5%.
Мъжете са по-активни при използването на „облачни услуги“. 18.6% от тях съхранят снимки, файлове и документи в „облак“, за сравнение жените, които го правят са 16.7%. Спрямо 2014 г. най-голям ръст в използването на този вид услуга се наблюдава при лицата на възраст от 25 до 34 години - 13.5 процентни пункта.
От направения анализ на НСИ става ясно, че 75.1% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, като за десетгодишен период е отбелязан ръст от 42 процентни пункта.
През 2019 г. 66.8% от лицата на възраст между 16 и 74 години използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място, а 53.9% се възползват от ресурсите на глобалната мрежа по няколко пъти на ден. Най-активни потребители на интернет са лицата с висше образование (91.7%), както и младите хора на възраст между 16 и 24 години - 90.3%.
През 2019 г. една четвърт от лицата (24.5%) никога не са използвали интернет, като за десетгодишен период относителният им дял е намалял повече от два пъти.
Най-предпочитаното устройство за достъп до интернет извън дома или работното място e мобилният телефон (вкл. смартфон), който се използва от 63.2% от лицата.
Вследствие на направения анализ на Националния статистически институт става ясно, че мъжете слушат музика онлайн повече от жените, докато по-активни в търсенето на информация, свързана със здравето, са жените. Съответно 31.9% от по-силния пол слушат музика онлайн срещу 27.6% от жените. 37.8% от дамите активно търсят информация в интернет за тяхното здраве, докато едва 22.7 на сто от мъжете го правят.