Messenger вече има 1.2 млрд активни потребители
За осем месеца активните потребители на приложението са се увеличили с 200 млн. броя

~ 2 мин.
Нови 200 млн. потребители са активирали услугата Messenger на социалната мрежа Facebook от юли 2016 г. досега (8 месеца). Това обявиха от компанията, уточнявайки, че активните потребители на мобилното приложението вече надхвърлят 1.2 млрд души.
Това е увеличение с 20% спрямо юли миналата година, когато броят на активните потребители за първи път достигна 1 млрд. Увеличението обаче е забавило темпа си, тъй като предходното нарастване на потребителската маса с 200 млн. души е било регистрирано за по-кратък период - от 6 месеца.
"Messenger се превърна в място, където хората могат лесно да се свържат с Facebook приятелите си, с чиито телефонен номер не разполагат", коментира Дейвид Маркъс, отговарящ за дейността на услугата за кратки съобщения в социалната мрежа, цитиран от Tech Crunch. Според него чат услугата се е превърнала в основен комуникационен канал за много хора по света, добавяйки, че екипът му активно работи по подобряването ѝ.
Според него потребителският ръст се дължи на някои от основните нововъведения през последните месеца като опцията за бърза анкета, видео и аудио разговори, както и възможността за групови плащания.
Въведен бе и т.н. Messenger Day, който е особено популярен сред тийнейджърите. По този начин практически се отваря път към нова аудитория. На подрастващите се харесват и камерата, която дава възможност за забавни анимирани селфита.
С промените приложението надхвърля измеренията на традиционната персонална комуникация, като предоставя на потребителите по-интересни начини за комуникация. Само преди няколко дни стартира и функцията „М“ - виртуалният помощник за Messenger, който ще следи разговорите в реално време и ще предлага на потребителите конкретни действия преди те самите да са задали команди за такива.
В платформата бяха въведени и таргетирани реклами. Става дума за тъй наречените спонсорирани съобщения от компании, с които потребителят вече е имал някаква форма на комуникация. Тази опция в момента се тества в Австралия и Тайланд.
Идната седмица се Facebook ще проведе ежегодната си F8 конференция за разработчици.