Млади предприемачи се срещнаха с бъдещите си инвеститори
Предприемаческа екосистема има, но липсва усещане за обща цел и желание за координирана работа, заявиха от Фондация „Каузи“
~ 2 мин.
За пета поредна година в София се проведе „Младежка предприемаческа борса“. Целта на събитието е да бъдат подпомогнати младите надежди в бизнеса. Целта на събитието е да насърчи и подпомогне младите надежди в бизнеса. Чрез помощта на Фондация „Каузи“ младите ще могат да представят социалните си и бизнес проекти пред потенциални инвеститори, банки и организации.
В проекта взеха участие хора на възраст между 18 и 35 години.Тази година участниците със собствени идеи са 13 от общо 6 града в България. Сред идеите на младите предприемачи има проекти за детски арт център за деца с увреден слух, плувна академия, художествено ателие, както и образователен център за подготовка на специалисти за кандидатстване и изпит при European Personnel Selection Office (EPSO).
Според експертите на Фондация „Каузи“ професионалното образование в отделните общини не винаги съответства на най-перспективните икономически сектори в тях. Наблюденията са обобщен анализ по повод създаването на бъдещето клонова мрежа на организацията в Дупница, Хасково и Русе.
Във всяка от изследваните общини има поне един работещ бизнес инкубатор, бизнес център или активна организация за подпомагане на стартиращи предприемачи. В по-зрял етап от развитието на новата фирма се включват местните подразделения на работодателските организации, а отскоро функционират и трансгранични търговски камари.
Като основни „препъни камъни“ са посочени обезлюдяването на регионите, липсата на местна политика за насърчаване на предприемачеството и демотивацията на младите хора. Друг негативен факт, който изтъкнаха организаторите, е липсата на инвеститори, които активно да търсят идеи за финансиране.
„Търсенето на финансиране е винаги труден и продължителен процес – често стартъп бизнесите се сблъскват с неразбирането и недоверието на инвеститорите“, коментира Даниела Пеева, председател на Асоциацията на директорите за връзки с инвеститорите в България (АДВИБ). „Моят опит на българския капталов пазар показва, че българските компании като цяло имат твърде пасивно отношение към инвеститорите – разчитат инвеститорите да ги намерят и не се полагат значителни усилия те сами ги потърсят. Това поведение контрастира с налагащия се подход на западните компании за активна връзка с инвеститорите“, допълни тя.
Според експертите от Фондация „Каузи“ за подобряване на стартъп средата средата не е нужна нова и скъпа инвестиция, защото по-голяма част от „играчите“ са налице. Наложително е обаче, тази общност да се обедини около една дългосрочна визия, да формира ясни и конкретни очаквания у подрастващите младежи и да координира своята работа, така че да повиши ефективността си при показване на успешните примери за успели български предприемачи.
Младежката предприемаческа борса е формат, който има за цел да свърже стартиращите предприемачи с техните инвеститори и да осигури добронамерена среда за тяхното успешно представяне, преговори и евентуално финансиране. В предишните четири издания на Борсата са участвали над 50 младежи и младежи с увреждания, които са преминали през специална подготовка и обучение по предприемачество.
В проекта взеха участие хора на възраст между 18 и 35 години.Тази година участниците със собствени идеи са 13 от общо 6 града в България. Сред идеите на младите предприемачи има проекти за детски арт център за деца с увреден слух, плувна академия, художествено ателие, както и образователен център за подготовка на специалисти за кандидатстване и изпит при European Personnel Selection Office (EPSO).
Според експертите на Фондация „Каузи“ професионалното образование в отделните общини не винаги съответства на най-перспективните икономически сектори в тях. Наблюденията са обобщен анализ по повод създаването на бъдещето клонова мрежа на организацията в Дупница, Хасково и Русе.
Във всяка от изследваните общини има поне един работещ бизнес инкубатор, бизнес център или активна организация за подпомагане на стартиращи предприемачи. В по-зрял етап от развитието на новата фирма се включват местните подразделения на работодателските организации, а отскоро функционират и трансгранични търговски камари.
Като основни „препъни камъни“ са посочени обезлюдяването на регионите, липсата на местна политика за насърчаване на предприемачеството и демотивацията на младите хора. Друг негативен факт, който изтъкнаха организаторите, е липсата на инвеститори, които активно да търсят идеи за финансиране.
„Търсенето на финансиране е винаги труден и продължителен процес – често стартъп бизнесите се сблъскват с неразбирането и недоверието на инвеститорите“, коментира Даниела Пеева, председател на Асоциацията на директорите за връзки с инвеститорите в България (АДВИБ). „Моят опит на българския капталов пазар показва, че българските компании като цяло имат твърде пасивно отношение към инвеститорите – разчитат инвеститорите да ги намерят и не се полагат значителни усилия те сами ги потърсят. Това поведение контрастира с налагащия се подход на западните компании за активна връзка с инвеститорите“, допълни тя.
Според експертите от Фондация „Каузи“ за подобряване на стартъп средата средата не е нужна нова и скъпа инвестиция, защото по-голяма част от „играчите“ са налице. Наложително е обаче, тази общност да се обедини около една дългосрочна визия, да формира ясни и конкретни очаквания у подрастващите младежи и да координира своята работа, така че да повиши ефективността си при показване на успешните примери за успели български предприемачи.
Младежката предприемаческа борса е формат, който има за цел да свърже стартиращите предприемачи с техните инвеститори и да осигури добронамерена среда за тяхното успешно представяне, преговори и евентуално финансиране. В предишните четири издания на Борсата са участвали над 50 младежи и младежи с увреждания, които са преминали през специална подготовка и обучение по предприемачество.