МОН отпуска 7 млн. лв. за стажове в професионалните училища
Зам.-министърът на образованието Деница Сачева каза, че професионалното образование не трябва да се бърка с дуалното

© ECONOMIC.BG / Economic.bg
~ 2 мин.
С почти 7 млн. лв. финансиране по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ Министерството на образованието и науката (МОН) стартира първата фаза на проекта „Ученически практики”. Средствата ще се използват основно за изплащане на стипендиите на гимназистите, съгласили се да участват.
От ведомството отбелязват, че над 7500 ученици от 326 професионални гимназии в страната участват в стажове в реална работна по този проект. Въпросните стажове са осигурени от 2249 работодатели от области като производство на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти, информационни технологии, строителство и др. Очаква се през лятото още 500 ученици, които се обучават за ресторантьори и хотелиери, да започнат практиките си.
Стажовете са с продължителност 240 часа, разпределени по график през учебната година или през ваканциите. Младежите прекарват средно по 2 часа на ден във фирмите и предприятията. След успешното приключване на практиките получават по 300 лв. стипендия и сертификат за проведеното практическо обучение. Работодателите могат да им предложат и постоянни работни места. При предишния такъв проект по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“, който МОН изпълняваше от 2007 г. до 2013г., 1300 ученици получиха предложения за работа, а проведените практики бяха над 40 хил.
Зам.-министърът на образованието Деница Сачева на специална пресконференция в МОН подчерта, че новият проект е с приоритетно значение за ведомството заради поставения акцент върху професионалното образование.
„Учениците трябва да имат по-голям достъп до производствените процеси и реалните работни места. 2000 от участниците се обучават в приоритетни за икономиката на страната направления“, каза тя и допълни, че дейностите по този проект не трябва да се бъркат с дуалното обучение. Според нея двете трябва да се допълват, като целта е учениците да добиват професионален опит и да се изградят като добри специалисти преди завършването си.
От ведомството отбелязват, че над 7500 ученици от 326 професионални гимназии в страната участват в стажове в реална работна по този проект. Въпросните стажове са осигурени от 2249 работодатели от области като производство на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти, информационни технологии, строителство и др. Очаква се през лятото още 500 ученици, които се обучават за ресторантьори и хотелиери, да започнат практиките си.
Стажовете са с продължителност 240 часа, разпределени по график през учебната година или през ваканциите. Младежите прекарват средно по 2 часа на ден във фирмите и предприятията. След успешното приключване на практиките получават по 300 лв. стипендия и сертификат за проведеното практическо обучение. Работодателите могат да им предложат и постоянни работни места. При предишния такъв проект по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“, който МОН изпълняваше от 2007 г. до 2013г., 1300 ученици получиха предложения за работа, а проведените практики бяха над 40 хил.
Зам.-министърът на образованието Деница Сачева на специална пресконференция в МОН подчерта, че новият проект е с приоритетно значение за ведомството заради поставения акцент върху професионалното образование.
„Учениците трябва да имат по-голям достъп до производствените процеси и реалните работни места. 2000 от участниците се обучават в приоритетни за икономиката на страната направления“, каза тя и допълни, че дейностите по този проект не трябва да се бъркат с дуалното обучение. Според нея двете трябва да се допълват, като целта е учениците да добиват професионален опит и да се изградят като добри специалисти преди завършването си.