На върха е проветриво
Започвам отначало, когато няма друг изход. Така създадох красивото цвете в застраховането ЗАД „Виктория”
Данчо Данчев:

© ECONOMIC.BG / Икономика/Красимир Свраков
Данчо Данчев е главен изпълнителен директор на Дженерали Застраховане АД от 2015 г. Професионалната му кариера започва през 1995 г. в ЗПАД „България“ като инспектор по застрахователни обезщетения. После става прокурист, зам.-изпълнителен директор, изпълнителен директор и член на УС на различни застрахователни компании, сред които и ЗАД „Виктория”. От 2011 до 2015 г. е председател на УС на Асоциацията на българските застрахователи. Носител е на приза „Мистър Икономика” за цялостен принос в развитието на търговията и услугите, както и на отличието „Застраховател на годината“ - за цялостен принос в развитието на българското застраховане.
След повече от 20 години на ръководни позиции в застраховането се убедих, че… управлението е лична отговорност, но аз съм щастлив, че с колегите изградихме чудесен екип и с много от тях сме заедно над 20 години.
Пътят нагоре… не беше лесен. Особено когато ДЗИ беше в процес на приватизация, политиците смятаха, че компанията е готова за разграбване. Не смятах така и битките бяха жестоки. При мен пътят нагоре се получи по естествен начин, благодарение на моя опит и желанието ми да променя някои консервативни процеси в застраховането, като роля изигра и късметът.
Когато си на върха… е проветриво, но екипът ми помага.
Най-голямата опасност за всеки лидер… са хората около него – екипът е най-големият ти актив, но може да бъде и най-големият ти пасив. Радвам се, че мога да се доверя на екипа си на 100 %.
Успехът на всеки, който ръководи други хора, зависи … от хората, които ръководи. Но лидерът е важен.
Моят мотиватор… тривиално, но това е моето семейство и хората, с които работя. Заради тях продължавам да съм ежедневно на високи обороти.
Не отстъпвам от... моралните ценности, в които вярвам. Те правят човека човек.
Започвам отначало, когато… няма друг изход. Така създадох красивото цвете в застраховането ЗАД „Виктория” и то стана основна част от „Дженерали”.
Ако ме пуснат на зелена поляна… ще започна да бягам, за да се освободя от стреса. Или отново ще създам компания от нулата.
Моята тайна на успеха:… Винаги изпълнявам обещанията си!
Застраховането в България… е сложен бизнес, доминиран от автомобилно застраховане, насадено у хората през втората половина на 90-те години. Удивен съм как вече 20 години нагласата не се променя и колата е по-ценна от всичко.
Дигиталната трансформация… е неизбежна в застраховането. Ще се променят много от професиите в нашия сектор. Затова и работим по четири големи проекта, които през 2020 г. ще изведат „Дженерали” в нова орбита.
Професията… кали характера ми.
За по-безопасно бъдеще… ни е нужен свят, в който цари мир.
Ако застраховането не съществуваше… Цял живот съм работил в застраховането и, честно казано, нямам отговор какво друго бих правил.
От лесната страна, животът изглежда… просто прекрасен, но от трудната… е интересен.
Най-добрият партньор за цял живот… „Дженерали”.
Застраховането утре… ще е базирано изцяло на онлайн платформи.
Моят най-добър начин за релаксация… със семейството и с приятели на ски в планината.
Ако зависи само от мен, бих… премахнал завистта и минорното настроение у българите и бих ги направил щастливи. Как? Нали всичко зависи от мен!
На тези, чиято професионална кариера предстои да започне… ще кажа, че моралът, дисциплината и отговорността ми помогнаха да се развия. Вярвам, ще помогнат и на тях.
Моята житейска философия:… Мечтай и вярвай в себе си и ще постигнеш повече.
На приятелите си препоръчвам… да прекарват повече време с любимите си хора и да намират повече време за удоволствия.
Фирмен профил
Дженерали Застраховане АД е една от водещите застрахователни компании в България и е част от Generali Group.
Generali е един от най-големите доставчици на застрахователни услуги и услуги, свързани с управлението на активи в световен мащаб. Създадена през 1831 г., компанията присъства в 50 страни по света с общ премиен приход от над 66 млрд. евро за 2018 г. С близо 71 000 служители, обслужващи 61 млн. клиенти, групата има водеща позиция в Европа и нарастващото присъствие в Азия и Латинска Америка. Стремежът на Generali е да бъде партньор за цял живот на своите клиенти, като предлага иновативни и персонализирани решения чрез добре развитата си дистрибуторска мрежа. Чрез регионалния си офис в Прага групата оперира в Австрия, Централна и Източна Европа, както и в Русия, като е в топ три на застрахователните компании в региона.