10-те най-популярни книжарници в света
Предлагаме ви една романтична разходка сред най-любимите места за четене и купуване на книги

~ 3 мин.
Във времената, в които електронните книги стават все по-предпочитани и то не само сред младите, книжарниците продължават да носят очарованието и романтиката на отминалите времена. Те предлагат едновременно уединение и уютна домашна обстановка и събират на едно място хора с еднакви интереси.
Предлагаме ви една виртуална разходка в 10-те най-любими вериги книжарници в цял свят:
10. Chinua е най-голямата верига книжарници в Китай. В обектите няма толкова много книги (повечето от тях са на китайски), колкото плюшени играчки, оригинални бижута и арт продукти. Голяма площ от обектите на бранда са заети от барове, предлагащи кафе, закуска и дори вина. В по-големите градове в страната пък компанията е отворила, така наречените „Чуждоезични книжарници“, в които се продават книги и сидита за учене на чужди езици.

9. Archambault е лидер сред книжарниците в Канада. Компанията работи в провинция Квебек, където се намират 14 от обектите им. Сайтът им за онлайн продажби е най-големият сайт на френски език в Северна Америка.

8. Fnac е огромна френска верига книжарници, продаваща всякакви продукти, свързани с всички сфери на науката, включително електронни продукти. Fnac е абревиатура на Национална шопинг федерация на мениджърите. Компанията има магазини освен във Франция, така и в Белгия, Бразилия, Мароко, Монако, Португалия, Испания и Швейцария. Продуктите, които предлагат са аудио, книги, сидита, хардуер и софтуер и видео игри. Определени магазини също предлагат и фотография и продажба на билети.

7. Book off USA е най-популярната японска верига книжарници за книги втора ръка, която заема второ място сред големите вериги след Barnes&Noble в САЩ. В допълнение към книгите, компанията продава и манга, сидита,дивиди, видео игри, използвани конзоли за игри, телефони втора ръка. Отличителен знак на магазините са огромните площи, чистотата и яркото осветление. Друга иновация, прилагана успешно е специална машина, която прави ръбовете на книгите да изглеждат така, сякаш книгите са нови. Book off е често цитирана като рядък пример за корпорация, успяла да израсне през така нареченото „изгубено десетилетие“ на икономическа стагнация, което е последвало колапса на Японският ценови балон.

6. Barnes&Noble е най-известната книжарница в Америка. В нея често се организират различни събития за малки и големи, сред които четене на книги на любим автор, срещи с писатели, артисти, музиканти и режисьори, фестивали и музиаклни събития с благотворителни каузи. Компанията си партнира както с големи корпорации, така и с колежи и университети за обслужване на администрация, факултети и студенти.

5. Eslite е главният играч на пазара в Тайван. Книжарницата следва стъпките на американския Barnes & Noble. Една ценна стратегия на бранда е, че книжарниците са единствените в Тайван, отворени 24 часа в денонощието и така всеки, зает през деня може да намери време да избере любимата си книга дори в малките часове на нощта.

4. Waterstones е една от най-големите и влиятелни бранда във Великобритания.

3. Angus & Robertson е най-мащабният франчайз в Австралия. В ролята си и на книгоиздатели, са допринесли значително за популяризирането на австралийската литература.
Предлагаме ви една виртуална разходка в 10-те най-любими вериги книжарници в цял свят:
10. Chinua е най-голямата верига книжарници в Китай. В обектите няма толкова много книги (повечето от тях са на китайски), колкото плюшени играчки, оригинални бижута и арт продукти. Голяма площ от обектите на бранда са заети от барове, предлагащи кафе, закуска и дори вина. В по-големите градове в страната пък компанията е отворила, така наречените „Чуждоезични книжарници“, в които се продават книги и сидита за учене на чужди езици.

9. Archambault е лидер сред книжарниците в Канада. Компанията работи в провинция Квебек, където се намират 14 от обектите им. Сайтът им за онлайн продажби е най-големият сайт на френски език в Северна Америка.

8. Fnac е огромна френска верига книжарници, продаваща всякакви продукти, свързани с всички сфери на науката, включително електронни продукти. Fnac е абревиатура на Национална шопинг федерация на мениджърите. Компанията има магазини освен във Франция, така и в Белгия, Бразилия, Мароко, Монако, Португалия, Испания и Швейцария. Продуктите, които предлагат са аудио, книги, сидита, хардуер и софтуер и видео игри. Определени магазини също предлагат и фотография и продажба на билети.

7. Book off USA е най-популярната японска верига книжарници за книги втора ръка, която заема второ място сред големите вериги след Barnes&Noble в САЩ. В допълнение към книгите, компанията продава и манга, сидита,дивиди, видео игри, използвани конзоли за игри, телефони втора ръка. Отличителен знак на магазините са огромните площи, чистотата и яркото осветление. Друга иновация, прилагана успешно е специална машина, която прави ръбовете на книгите да изглеждат така, сякаш книгите са нови. Book off е често цитирана като рядък пример за корпорация, успяла да израсне през така нареченото „изгубено десетилетие“ на икономическа стагнация, което е последвало колапса на Японският ценови балон.

6. Barnes&Noble е най-известната книжарница в Америка. В нея често се организират различни събития за малки и големи, сред които четене на книги на любим автор, срещи с писатели, артисти, музиканти и режисьори, фестивали и музиаклни събития с благотворителни каузи. Компанията си партнира както с големи корпорации, така и с колежи и университети за обслужване на администрация, факултети и студенти.

5. Eslite е главният играч на пазара в Тайван. Книжарницата следва стъпките на американския Barnes & Noble. Една ценна стратегия на бранда е, че книжарниците са единствените в Тайван, отворени 24 часа в денонощието и така всеки, зает през деня може да намери време да избере любимата си книга дори в малките часове на нощта.

4. Waterstones е една от най-големите и влиятелни бранда във Великобритания.

3. Angus & Robertson е най-мащабният франчайз в Австралия. В ролята си и на книгоиздатели, са допринесли значително за популяризирането на австралийската литература.
2. Hugendubel е книжарница с водеща роля в бранша. Иновативният дизайн на зоните за четене на един от най-големите обекти е изградил визия на магазин, комбиниращ книжарница и библиотека.
1. Popular е най-голямата верига книжарници в Югоизточна Азия има обширна търговска мрежа в Сингапур, Малайзия, Хонконг. През 2009г. компанията отваря първия си франчайз в Мианмар. Продуктовото портфолио включва книги, мултимедия, музика и аудио-визуални продукти. Мисията на компанията е осигуряване на висококачествени продукти и услуги на потребителите, приятна работна среда и корпоративна отговорност.