Nissan отчита 70% спад на тримесечната печалба
Компанията намали и прогнозата си за годишна печалба с 35%

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Nissan Motor Co Ltd отчете спад от 70% на печалбата си за тримесечието юли-септември и намали прогнозите си за цялата фискална година. Очаква се печалбата на компанията да удари 11-годишно дъно, след като японският автомобилен производител бе засегнат от спад в продажбите, подчертаващ продължаващите сътресения след скандала с бившия ръководител на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi Карлос Гон.
Това е поредно слабо представяне на Nissan, което илюстрира мащаба на предстоящата работа за новия му ръководен екип, който ще поеме управлението на 1 декември. Компанията се върти в омагьосан кръг от слаби финансови резултати от близо две години насам.
След освобождаването на Гон преди почти година, Nissan беше засегната от спад на печалбата, несигурност относно бъдещото си лидерство и напрежение с най-големия акционер Renault SA, чиито акции паднаха с 2% до най-ниското си ниво от април 2013 г. след разочароващите резултати на Nissan.
Оперативната печалба на втория по големина автомобилен производител в Япония по продажби достигна 30 милиарда йени (274.98 милиона долара) през периода юли-септември. Средната оценка, дадена от девет аналитични оценки, съставени от Refinitiv, бе за 47.48 милиарда йени.
За сравнение година по-рано печалбата възлизаше на 101.2 милиарда йени.
Финансовите резултати на компанията са най-лошите за това тримесечие от десетилетие и половина.
Nissan намали и прогнозата си за оперативна печалба за цялата година – с 35% до 150 милиарда йени. Това ще отбележи най-лошото цялостно представяне на компанията за последните 11 години. Сегашните очаквания са за глобални продажби на дребно от 5.2 милиона автомобила, като по-рано се предвиждаха 5.5 милиона.
През последните няколко седмици автопроизводителят обяви смяна на най-високо мениджърско ниво с по-млади ръководители. Бизнеса в Китай например ще се оглави от 53-годишния Макото Учида.
Автомобилният производител работи и по глобален план за възстановяване, в рамките на който ще съкрати почти една десета от работната си сила и ще намали световното производство на превозни средства с 10% до 2023 г. Целта е да се удържат разходите, за които се твърди, че са се увеличили по време на управлението на Гон.
В момента Карлос Гон очаква съдебен процес в Япония заради обвинение във финансови злоупотреби, каквито самият той отрича.