Пазарен пробив е възможен само с високи технологии
Насърчаваме инициативата на хората и не ги наказваме, ако сбъркат
Огнян Донев, „Мистър Икономика” 2016:

© ECONOMIC.BG / Икономика-Александър Нишков
Д.и.н. Огнян Донев е изпълнителен директор и председател на УС на "Софарма" АД. Завършил е "Международни икономически отношения" в София. През 1986 г. защитава докторска степен по икономика в Берлин..Участва в борда на директорите на "Унифарм" АД, "Софарма Трейдинг" АД, "Доверие Обединен Холдинг" АД и др. Член е на Консултативния съвет на КРИБ, вицепрезидент на Виенския икономически форум и председател на Българския национален комитет на Международната търговска камара.
- Г-н Донев, каква тежест има за вас статуетката „Рибарят и златната рибка”?
- Приемам това отличие като признание за цялостен принос в развитието на българската икономика. До този момент съм получавал най-различни награди, липсваше ми точно „Рибката”.
- Как се хваща „Златната рибка”, която изпълнява желания за големи постижения в сферата на икономиката?
- С добро образование, много труд и добри идеи, които се реализират с постоянство. И всичко това да създава поминък и възможности за много хора.
- Как успяхте да постигнете такъв значим успех и с какво точно фармацията ви привлече?
- Аз съм доктор по икономика и търговец по образование. Занимавам се с онова, което съм учил, правя това, което ми доставя удоволствие. За мен фармацията е предизвикателство, защото е високотехнологична индустрия.
- Като представител на българската индустрия - има ли нещо, което в тези години да ви тежи?
- На всеки, който отговаря за съществуването на хиляди работни места, не му е леко. В България се натрапва непоносимост към успеха. Той обаче е локомотивът, който тегли обществото към по-добро бъдеще. А то се създава от всички нас - всеки според възможностите, влагайки своя труд.
- Казвате, че износът е двигател на растежа…
- В малка България е така. Фирма, която разчита само на вътрешния пазар, не може да порасне кой знае колко. В същото време нашата група от компании е нещо голямо в България, но в европейски мащаб е добра средна компания. Мултинационална компания може да се създаде с нови технологии и пробив с български продукт на целия световен пазар.
- Имате амбиции скоро да се появи молекула на „Софарма”, с която да излезете на световния пазар. Какво правите, за да стане факт?
- Работим усилено, но не може да споделяме подробности, докато не сме готови.
Повече четете в бр. 68 на списание "Икономика" - на пазара от 10 декември