България ще стимулира Next.e.GO с €34 млн. при конкретни условия

При достигане на пълен капацитет на завода на всеки 15 мин. ще бъде произвеждан по един автомобил

България ще стимулира Next.e.GO с €34 млн. при конкретни условия

Снимка: Красимир Свраков

10940 ~ 2 мин. четене
Автор: Economic.bg
Next.e.GO инвестиция

Българското правителство ще предостави общо 34 милиона евро в подкрепа на германската Next.e.GO на три транша. Първият ще бъде изплатен, когато компанията започне да произвежда своите електрически автомобили, вторият – когато те достигнат 10 хил. автомобила, а последният при 20 000 коли годишно. Това каза служебният министър на икономиката Кирил Петков по време на официална церемония по повод подписването на меморандума между държавата и компанията.

По думите му този модел на разпределяне на стимулите гарантира сигурността на държавните пари, които на практика са на данъкоплатците. Петков каза, че компанията е привлечена с обещанието за „нулева корупция“.

„Радвам се, че успяхме да работим екипно и професионално и да отговорим на всички очаквания на инвеститора, така че да предпочете България от всички възможности които е имал“, каза министър Кирил Петков. По думите му друга голяма фирма в България - Bosch, ще доставя много от частите за тези коли и те ще бъдат произвеждани у нас. „Не говорим само за асемблиране, а за клъстeр“, допълни той.

Очаква се фабриката в Ловеч да произведе първия автомобил през 2023 г. Тя ще бъде разположена върху индустриален терен с площ над 160 000 кв.м., а застроената площ ще надхвърли 65 000 кв.м. При достигане на пълен капацитет на завода на всеки 15 мин. ще бъде произвеждан по един автомобил.

Новото съоръжение ще бъде кибер-физичен близнак на интелигентна, базирана на принципите на индустрия 4.0, фабрика в Аахен, Германия, която е първата по рода си напълно свързана цифрова микрофабрика в BEV индустрията, използваща способите на „интернета на производството“ и усъвършенствана автоматизация.

Фабриката ще произвежда градски електрически автомобили E.GO Life, в Cross и Sport модели. Всички BEV автомобили e.GO са базирани на издръжливата алуминиева рамка space frame и са изработени от възобновяеми полимерни материали. Tози подход елиминира нуждата от традиционните Пресшоп и Пейнтшоп (цехове за пресоване и боядисване), което позволява по-екологична и икономически устойчива система за производство в микрофабрики, обясниха от компанията.

Next.e.GO се надява, че по този начин ще революционизира производството в автомобилната промишленост, като сведе до минимум екологичния си отпечатък и повиши капиталовата си ефективност.

„Нашата иновативна технология, начинът, по който проектираме и начина, по който произвеждаме, отличават e.GO и оказват влияние отвъд нашите фабрики, като носят допълнителна стойност не само на икономиката, но и на общността. Благодарни сме на българското правителство за тяхната визия и ангажимент за създаване на по-устойчиво бъдеще“, каза Али Везваей, председател на борда на директорите на e.GO Mobile.

„Искаме да сме сигурни, че хората имат достъпна, чиста и устойчива мобилност“, каза Али Везваей, каза още той.

Подкрепи Economic.bg