Посланикът на Германия Херберт Салбер официално откри бирения фест на МЕТРО България
Основният акцент на бирения фест ще бъдат традиционните немски фестивални бири Paulaner Octoberfest и Weihenstephaner Festbeer
~ 3 мин.
Биреният фест на МЕТРО България бе официално открит от посланикa на Федерална република Германия Херберт Салбер, Атила Йенисен, Главен изпълнителен директор на МЕТРО България и Матиас Вехтер, финансов директор на компанията. За доброто настроение на гостите се погрижи Армин Ян Хофман със своите изпълнения на традиционни песни и шлагери, характерни за бирените фестивали в Германия.
“България е страна на виното. Но мога да ви направя комплимент - пия доста българска бира, защото е добра. И немска бира също.“, каза в обръщението си посланик Херберт Селбер. Той определи бирените фестове като “фантастична традиция, свързана с една от най-силните страни на Германия - производството на добра бира”. Посланикът благодари на МЕТРО, че дава възможност на хората да усетят магическата привлекателност на фестивали като Октоберфест. И допълни, че доста често пазарува от магазините на веригата. Според него МЕТРО е възможност да се изграждат мостове между България и Германия.
Фестивалът започва на 20 септември и ще продължи до 3 октомври. В магазин МЕТРО София на булевард „Цариградско шосе“ ще бъдат организирани общо 24 дегустации на 9 различни марки бира. По време на дегустациите, клиентите ще могат да опитат бири като Paulaner, Weihenstephaner, Erdinger, Heineken, Starobrno, Hoegaarden, Гларус, Хилс и Jagerhof.
Основен акцент на празника на пивото и в специалния бирен каталог на МЕТРО ще бъдат двете фестивални бири Paulaner Oktoberfest и Weihenstephaner Festbeer, които са често предпочитан избор по време на традиционните бирени фестивали в Германия. Paulaner е немска пивоварна, основана през 1634г. в Мюнхен и е една от шестте пивоварни, които имат право да предлагат бира за немския бирен фестивал Oktoberfest, датиращ от 1810. Баварската пивоварна Bayerische Staatsbrauerei Weihenstephan е най-старата съществуваща и до днес и датира от 1040г. Тя произвежда всички видове бира, които се правят в Бавария и има право да поставя баварския герб в своето лого.
Събитието не е просто празник, а отдаване на чест на традицията да се произвeжда и консумира качествена бира.”, каза Атила Йенисен, Главен изпълнителен директор на МЕТРО. “Нашите клиенти като хотели, ресторанти и различни търговци имат нужда от по-интересни и богати предложения и решения. Освен че предлагаме нашите бизнес решения, искаме и да празнуваме с тях”, заяви Йенисен. Той обърна внимание на все по-голямата значимост на бирата в структурата на експерименталната гастрономия.
“Преди почти 19 години, през 1999 г. МЕТРО Кеш енд Кери постави основите на модерната търговия в България. Оттогава ние не спираме да подкрепяме и развиваме нашите ХоРеКа клиенти и партньори, за да успеят в своя бизнес. Независимо че сме международна компания, базирана в Германия сърцето ни бие тук, с ритъма на България. ”, каза Матиас Вехтер, финансов директор на компанията.
През следващите две седмици, под мотото на „Bierfest“, във всички магазини на МЕТРО България клиентите ще могат да се възползват от специално подбраните оферти на бирения каталог. Той включва над 70 бирени предложения, както и автентични немски вурстове и наденички.
Само преди 2 месеца МЕТРО България даде официален старт на обновения си бирен отдел. Към днешна дата, бирената селекция продължава да се обогатява. В МЕТРО София асортимента включва 147 различни марки, от които 29 български и 118 чуждестранни марки от общо 22 страни. Освен класическа бира, МЕТРО България предлага и множество британски, немски, белгийски и чешки нетрадиционни стилове и вкусове са налични в магазините на МЕТРО България. МЕТРО отделя и голямо внимание и на по-малките пивоварни. Идеята на компанията е да събере и представи най-богат и цялостен асортимент от различни стилове крафт бири с фокус върху българските производители.