Потребителите все още са скептични към плащания с гласови команди
81% от хората се чувстват по-спокойни ако процесът включва и парола
Потребителите все още са скептични към гласови команди при плащания. Близо половината потребители по света биха ползвали този тип технология за дребни стоки, а 53% я възприемат като по-бърз и удобен начин за плащане, показва проучване на Paysafe, световен доставчик за плащания. Според данните 1 от всеки 10 респонденти (11%) е ползвал гласова команда за удостоверяване на самоличността си при плащане онлайн.
Въпреки осезаемия ръст в употребата на гласови команди при плащания, потребителите все още са раздвоени относно по-големите си покупки и сигурността, която технологиите за гласова команда предоставят. Само 18% от запитаните биха заплатили за ваканция или резервирали самолетни билети чрез гласова команда. От гледна точка на сигурността, едва 1/3 (37%) считат своята информация за защитена при използването на гласово активирани технологии, а почти половината (45%) не желаят компаниите да имат достъп до личните им биометрични данни.
Близо 2/3 (62%) от респондентите споделят, че разнообразието от методи за верификация, като пръстови отпечатъци или гласови технологии, им дава чувство за сигурност при онлайн трансакциите. Въпреки това, мнозинството потребители (81%) се чувстват по-спокойни, ако процесът включва и парола.
“Настъпи времето на гласовите технологии за разплащания, наред с появата на по-достъпни и функционални домашни смарт говорители. Потребителите се чувстват все по-комфортно, използвайки гласови команди за поръчка на услуги или умно управление на дома. Въпрос на време е гласовите продажби и плащания да влязат в широка употреба с помощта на смарт уредите и устройствата.”, коментира Дани Чазонов, главен оперативен директор в Paysafe Group.
“Едновременно с това, съвсем разбираеми са притесненията на потребителите по линия на сигурността, когато говорим за гласови команди за плащания. Нашето проучване сочи, че хората са готови да експериментират с покупката на ниско стойностни стоки и услуги, но това със сигурност ще се промени, когато започнат да се чувстват по-комфортно, използвайки гласовата активация. След създаването на потребителска база, може да отнеме години преди да се забележи рязък ръст в употребата на този нов вид технология”, допълва още той.