Повече камери и сгъваеми екрани, или как гигантите искат да възстановят мобилния пазар
Пазарът на смартфони вече се забавя и компаниите търсят начин да го стимулират
~ 3 мин.
Пазарът на смартфони се забавя, потребителите остават с едно и също устройство за все по-дълъг период от време и някои производители вече усещат жегата под краката си. Какъв е техният отговор? Ами, опаковат новите си телефони с все по-налудничави функции, пише CNBC. Огъващите се екрани и умножаването на броя на камерите са сред технологиите, на които компаниите ще заложат в устройствата, които предстои да извадят на пазара през идната 2019 г.
Китайският Huawei, който в момента е вторият по големина производител на смартфони в света, се кани да предложи сгъваем телефон. Новината бе обявена от изпълнителния директор на потребителското звено в компанията Ричард Ю.
„Защо все още използвате компютър? Може би защото смартфон дисплеите са твърде малки за вас. Ние ще променим това“, каза той в интервю за в. Die Welt по-рано тази седмица. От думите му става ясно, че производителят планира да огъне екраните.
Много компании мислят за това какви ще бъдат следващите поколения смартфони. И докато Huawei демонстрира бърз растеж, успявайки да изпревари дори Apple, не всички се справят така добре. Показателно е, че през второто тримесечие на 2018 г. световните доставки на „умни“ телефони са се понижили с 1.8% на годишна база според доклад на IDC. Спадът при производител номер 1 – Samsung, е над 10%.
Южнокорейският гигант също не пести сили в опитите си да предложи по-интересни функции. В скорошно интервю за CNBC главният изпълнителен директор на мобилното звено на Samsung Ди Джей Кох заяви, че компанията ще разкрие повече подробности за своя сгъваем смартфон още през 2018 г.
Въпросните огъващи телефони, за които се говори все повече, на пръв поглед напомнят за някогашните флип устройства. Сегашната технология обаче е много по-различна. Старите устройства разчитат на панта, посредством която се свързват две отделни части. Бъдещите обаче изглеждат като едно цяло и са резултат на напредъка в екранните иновации. Основната идея е хем да се увеличи размерът на устройството, хем то все пак да се побира в джоба.
Надеждата на производителите е, че чрез сгъваемите дисплеи ще успеят да привлекат повече потребители, вече отегчени от стандартните смартфони. Все още обаче съществуват множество бариери пред масовизацията им и една от тях е цената. Според Нийл Шах, директор в изследователската компанията Counterpoint Research, бъдещите устройства, за които говорят Huawei и Samsung, биха стрували около 1500 долара.
Сред останалите пречки за преодоляване са обемът на устройствата и батерията, която ще трябва да е достатъчно голяма, за да захранва толкова големи дисплеи.
Повече и по-добри камери
Когато по-рано тази година Huawei представи първия в света смартфон с три камери – P20 Pro, мнозина помислиха, че това е настоящият пик по отношение на фотографията. Южнокорейският производител LG обаче изненада този четвъртък с любопитна подсказка за наличието на цели пет камери бъдещия смартфон V40 ThinQ. Предстои да видим дали това ще е така и къде ще бъдат разположени лещите.
Иначе на пазара има и друго устройство с тройна камера – R17 Pro на китайския играч Oppo. Двойните пък са вече нещо напълно нормално за много от устройствата.
Внедряването на повече камери помага за подобряването на качеството на картината, но също така отварят и възможности за нов тип преживявания като такива, свързани с добавена реалност (AR). Именно в тази област са и едни от големите амбиции на Apple.
От друга страна, камерата като функция е един от най-мощните и печеливши маркетингови козове в ръцете на производителите. По всичко личи, че усъвършенстването на тези технологии ще продължава и занапред.