Ремонтът на част от пътя Берковица – Монтана завърши със 7 месеца закъснение
Отсечката, с дължина около 8 км, се ремонтираше около 2 години

© ECONOMIC.BG / АПИ
Основният ремонт на част от пътя Берковица – Монтана завърши, но с около 7 месеца закъснение. 8-километровата отсечка между селата Боровци и Благово се рехабилитира от 2020 г. През юни миналата година Пътната агенция съобщи, че ремонтът напредва и трябва да бъде завършен до края на юли.
Второкласният път е основна комуникация в Северозападна и Югозападна България през билото на Стара планина. Той е най-пряката връзка за жителите от областите Монтана и Видин със София, както и с Дунав мост II и пристанище Лом.
Обновеният участък започва преди кръстовището с път III-815 за с. Боровци и с. Замфирово. Преминава през с. Благово и завършва на 2 км след изхода на селото в посока Монтана. Свързва населените места в община Берковица с областния център Монтана. По него преминава трафикът от София, през прохода „Петрохан“, за Монтана и Лом.
Проектът се финансира от Европейския съюз по Програмата Интеррег V-A Румъния - България 2014-2020 г., чрез Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет и е част от проект „Долж - Монтана: Съвместни стъпки за по-добра свързаност“.
По Програма Интеррег V-A Румъния - България в заключителен етап е и рехабилитацията на още един 7.2-километров участък от път II-81 между Благово и Монтана. За обекта е издаден Акт 15 в края на ноември 2021 г. Предстои държавна приемателна комисия да издаде разрешението за ползване. С успешното изпълнение и на двата проекта се подобрява състоянието на близо 15 км от второкласния път между областния град Монтана и общинския център Берковица, възстановяват се технико-експлоатационните характеристики, повишава се пътната безопасност и се осигурява оптимална скорост на движение, посочват от АПИ.
Ремонтът на отсечката Боровци - Благово стартира през юли 2020 г. Трасето е с нова асфалтобетонова настилка, а в участъците с ниска носимоспособност е изградена нова пътна конструкция. Подобрена е отводнителната система, изградени са окопи и дренажи. Мостът при 86-ти км над река Бързия, който е с шест отвора и дължина 102 м, е с подменена хидроизолация, асфалтобетонова настилка, тротоари и предпазни огради. Отсечката е с нови ограничителни системи, пътни знаци и хоризонтална маркировка. За повишаване безопасността на движението на пътните банкети са монтирани соларни знаци за измерване на скоростта на движение на превозните средства.
Строително-монтажните работи са изпълнени от „ВДХ“ АД. Стойността на договора е 5.31 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от Обединение „Пътконсулт Инженерингс“ ДЗЗД, в което участват: „Консулт Инженерингс“ ЕООД и „Пътконсулт 2000“ ЕООД. Договорът им е за 114 270 лв. с ДДС. Авторският надзор е на „Рутекс“ ООД. Техният договор е за 3 890,40 лв.
Общата стойност на проекта е 5.8 млн. лв. От тях 4.9 млн. лв. са от Европейския фонд за регионално развитие, а 759 975,08 лв. е националното съфинансиране. 116 986,69 лв. е приносът на АПИ. Целта на проекта е развитие на пътната инфраструктура в трансграничния район чрез подобряване на достъпа до транс-европейската транспортна мрежа (TEN-T) в региона.