Roo'bar ще стъпи на фондовата борса до броени дни
До петък "Смарт Органик" АД ще входира проспект в КФН за IPO, съобщи изпълнителния директор на компанията Яни Драгов

От пет години Яни Драгов е тясно свързан с търговията и дистрибуцията на биохрани и продукти, както и с оформянето и лансирането на небезизвестната българска марка биодесерти - Roo’bar. Драгов завършва икономическото си образование в Германия, а в момента е изпълнителен директор на „Смарт Орагник” АД.
На шестото поредно издание на икономическия форум „Шумът на парите”, Драгов заяви че до края на седмицата „Смарт Ограник” АД ще входира проспект в КФН за първично публично предлагане (IPO) на акции на Българската фондова борса (БФБ), като мениджър на IPO-то ще е Mane Capital.
- Г-н Драгов, с какво се свързва работата на „Смарт Органик” АД?
„Смарт Органик” е мажоритарен собственик на Roo’bar. Също така компанията развива бизнеса си в още няколко сфери свързани с биохрани, като дистрибуция на биопродукти в България , както и пакетирани износни биохрани из цяла Европа.
- Какви са целите на Roo’bar за тази година?
За 2015 г. планираме да стигнем производство от 5 млн. барчета, като за миналата година постигнахме над 3 млн. Ако генерираме тази цел, ще продължим усилената си работа по разширяването и растежа на марката. Имаме амбиция и идеи за още нови продукти, наподобяващи Roo’bar, както и по-големи линии за производство за в бъдеще.
- В началото на годината чуждестранните пазари, с които работехте бяха 35. Увеличи ли се бройката за тези 5 месеца?
Да, продуктът ни достига до 40 държави на пет континента. В Европа вече сме постигнали такова ниво, че присъстваме на много места. В Германия и скандинавските държави сме сред топ дистрибуторите и интересът към биобарчетата ни се усеща най-силно там. Следващата ни цел е САЩ, но пътят към този пазар няма да е толкова лесен. Пазарът на САЩ е доста конкурентен отстрана на подобни „енергийни барчета”. Все пак, Америка е създател на цялото „енергийно” движение. Само в САЩ има около 100-120 марки енергийни барчета. Въпреки това, вече сме направили първите си стъпки и гледаме смело напред.
На изложение в Америка, на което присъствахме съвсем скоро, хората бяха възхитени от нашия продукт като качество. На техните пазари всеки енергиен бар има минимум 15 съставки и като някоя марка има 9 съставки, е нещо изключително и невиждано. В нашите барчета има само по четири съставки и вярваме, че именно с тази семплост и изчистеност на продукта ни ще успеем.
- След добрият старт на изложенията вече изнасяте ли барчета и за Америка?
Да, вече започваме процедурата по износ. Очаква се след две седмици да пристигне първата поръчка за там. Лансираме барчетата и в други държави като Дубай , Австралия и Ливан.
- Каква е точно „магията” на Roo’bar? В крайна сметка продуктът ви не залага на никаква реклама, а е така добре развиващ се на толкова много чуждестранни пазари?
В България просто се получи, от уста на уста. Но ние не правим нашия продукт с маркетингова цел. Нашата философия цели да разгърнем напълно своите възможности и таланти, за да сътворим нещо 100% здравословно и полезно.
- Как се решихте да се обвържете с фондовата борса и какви ще са позитивите за компанията?
Преди години работата ми беше свързана именно с фондовата борса – бях брокер. Така, че в доста отношения съм запознат с възможностите, които тя дава на една стартираща компания. Идеята е да станем по-организирани, по-прозрачни и структурирани. „Смарт Органик” е социално отговорна компания и няма нищо, което да скрие.
На капиталовия пазар ще бъдат предложени малко под 10% от акциите на компанията "Смарт органик", която държи 51% от дяловете в производителя "Роо брандс" и отделно продава на едро и дребно органични продукти в страната, включително десертчетата. Посредник при първичното предлагане ще бъде Mane Capital.
Целта е да се осигурят около 3 млн. лв. от капиталовия пазар, които да се вложат в нови машини и оборудване, за да може да продължи бързото темпо на експанзия на биодесертите.