САЩ обвиняват Facebook в монопол на пазара
Федералната търговска комисия изисква продажба на социалните платформи Instagram и WhatsApp, които са собственост на гиганта
Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) обнови антитръстовото си дело срещу Facebook в четвъртък, като добави повече подробности относно обвинението. Комисията обвинява социалната мрежа, че създава монопол на пазара. Така САЩ принуждават Facebook да продаде другите две социални платформи Instagram и WhatsApp, които притежава.
На 80 страници новата жалба е значително по -дълга от първоначалната и включва допълнителни данни, предназначени да подкрепят твърдението на FTC, че Facebook е монополист. Разширена част от жалбата твърди, че Facebook доминира на пазара на социални мрежи в САЩ с повече от 65% от месечните активни потребители от 2012 г. насам, пише Reuters.
Агенцията отново иска от съдът да разпореди на Facebook да продаде социалната платформа Instagram, която закупи през 2012 г. за 1 млрд. долара, и WhatsApp, която бе купена през 2014 г. за 19 млрд. долара.
От Facebook заявяват, че ще продължат да се борят със съдебния процес.
"Жалко е, че въпреки отхвърлянето на жалбата от съда и заключението, че тя няма основание за иск, FTC е избрала да продължи този неоснователен съдебен процес", каза говорител на компанията. „Нашите придобивания на Instagram и WhatsApp бяха прегледани и изчистени преди много години, а правилата на нашата платформа бяха законосъобразни.“
„Facebook се радва на огромни печалби за продължителен период от време, което предполага, че притежава монополна власт, и че неговите съперници в социалните мрежи не са в състояние да преодолеят бариерите за влизане и да оспорят доминирането му“, се казва в изменената жалба на комисията.
В опит да докаже доминирането на Facebook в социалните мрежи, комисията посочва разликата между Twitter, Reddit и Pinterest, които са фокусирани върху свързването на приятели и семейство.
Изменената жалба идва след като съдия Джеймс Боасберг от Окръжния съд на САЩ за окръг Колумбия заяви през юни, че първоначалната жалба на FTC, подадена през декември, не е предоставила доказателства, че Facebook има монополна власт на пазара на социални мрежи.