Автономните самолети са все по-близо
Embraer анонсира софтуер, който ще ограничи до минимум необходимостта от ръчно пилотиране и по време на излитане
Повечето търговски самолети имат системи за автопилот, която може да контролира определени аспекти по време на полета. Някои самолети дори имат системи за кацане на автопилот. Излитането обаче е контролирано изцяло от хората – пилотите. Това обаче е напът да се промени.
Бразилската самолетостроителна компания Embraer представи първата автоматизирана система за излитане в търговската авиационна индустрия - Embraer Enhanced Takeoff System (E2TS). Представянето се осъществи по време на Международното авиошоу във Фарнборо, Обединеното кралство, тази седмица, пише Travel and Leisure.
Софтуерът, който е предназначен за семейството самолети E2, е планиран да дебютира в края на 2025 г.
E2TS изчислява и изпълнява най-прецизното и ефективно завъртане - тоест, когато носът на самолета се повдигне от пистата. По този начин самолетите Embraer с E2TS ще могат да увеличат максимално излитанията чрез намаляване на измината по време на излитане дължина (което е от решаващо значение за летища с къси писти), както и намаляване на ролята на пилота по време на самото излитане.
Въпреки всичко това необходимостта от пилот остава, тъй като неговата роля ще бъде да напътства системата в това какви действия извършва тя, както и да бъде в готовност да прекрати автопилота във всеки един момент, когато това се налага.
Системата ще намали и значително ударите на опашката с пистата – ситуация, която не е рядко срещана по време на излитане.
Въпреки че нито една американска авиокомпания в момента няма самолети E2 във флота си, самолетът се управлява от международни авиокомпании като KLM Cityhopper, базирана в Холандия; Azul Brazilian Airlines, базирана в Бразилия; и Porter Airlines, базирана в Канада.