Scania разработва технология за водородни камиони
Европейската комисия описа водорода като енергиен носител с \"голям потенциал за чиста и ефективна мощност\"
~ 1 мин.
Шведският транспортен гигант Scania разработва технология за камиони с водородни горивни клетки в сътрудничество с фирмата за преработка на отпадъци Renova. В съобщение в понеделник от компанията обявиха, че превозните средства ще бъдат напълно електрифицирани.
„Ние сме силно заинтересовани от придобиването на повече опит в технологиите с водородни горивни клетки“, обясни в изявление изпълнителният директор Марита Нилсон. „Горивните клетки представляват обещаваща технология в необходимото намаляване на въглеродните емисии в транспорта“, допълни тя.Компанията уточни, че си сътрудничи по проекта както със Шведската енергийна агенция, така и с Кралския институт по технологии в Стокхолм. Очаква се водородният камион да бъде доставен или в края на 2019 г., или началото на 2020 г.
Ханс Закриссън, ръководител на "Ренова", заяви в понеделник, че електрификацията, използваща горивни клетки, подхранвани с водород, е "силно привлекателна алтернатива" за тежкотоварни автомобили като камиони за отпадъци.
"Камионите се възползват от всички предимства на електрификацията, като същевременно поддържат някои от най-добрите аспекти на операциите с изкопаеми горива, а именно гамата, часовете в експлоатация и полезния товар", добавя Закрисън.
Европейската комисия описа водорода като енергиен носител с "голям потенциал за чиста и ефективна мощност при стационарни, преносими и транспортни приложения".