„Щадлер” се отказа да обжалва поръчка на БДЖ за 137 млн. лв.

До края на 2024 г. „Алстом транспорт С.А.” ще поддържа мотрисите „Сименс” на „БДЖ-Пътнически превози”

„Щадлер” се отказа да обжалва поръчка на БДЖ за 137 млн. лв.

Снимка: Wikipedia

Автор: Белчо Цанев

В Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не е постъпила очакваната жалба на швейцарската компания „Щадлер” срещу обществената поръчка на „БДЖ-Пътнически превози” за ремонт и поддръжка на електрическите и дизеловите мотриси „Сименс” през следващите пет години. Това съобщиха специално за Economic.bg от антимонополния орган. Крайният срок изтече току-що, което означава, че договорът със спечелилата конкурса компания „Алстом транспорт С.А.“ ще бъде сключен до Коледа, коментираха хора, запознати с процедурата. Практически това е и най-скъпият договор, сключван от „БДЖ-Пътнически превози” досега – за близо 137 млн. лв. без ДДС.

Обществената поръчка за ремонт и поддръжка на останалите 24 електрически и 22 дизелови мотриси „Сименс Дезиро” беше обявена още през януари 2017 г., но впоследствие беше замразена. В началото на март бяха подадени 4 оферти: от единствения български производител на локомотиви – русенската компания „Експрес сервиз”, от консорциума „Дезиро Сименс”, от „Щадлер Унгария железопътна поддръжка КФТ” и от „Алстом транспорт С.А.”. Междувременно конкурсът беше замразен.

В края на май тази година той беше подновен и, както обеща в интервю за Economic.bg изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ” Никола Василев – наистина приключва до края на годината.

От четиримата кандидати за изпълнители отпаднаха консорциумът „Дезиро Сименс” и „Експрес сервиз”. В надпреварата останаха румънското подразделение на френския концерн „Алстом” – „Алстом транспорт С.А.” и унгарското поделение на швейцарската „Щадлер”. След процедура по директно договаряне в крайна сметка беше предпочетена офертата на „Алстом”, а „Щадлер” се отказа да обжалва.

В договора с изпълнителя е заложена клауза по-голямата част от поддръжката на 46-те мотриси „Сименс Дезиро” да бъде извършвана в депа в България, като само най-тежките ремонти да се правят в Румъния, така че голяма част от 137-те милиона да останат у нас, научи още Economic.bg от свои източници.

Коментари: 0