Lidl сменя изпълнителния си директор

Йеспер Хьойер наследява подалия оставка Свен Зайдел

Lidl сменя изпълнителния си директор
Автор: Илия Лазаров

Германската търговска верига Lidl сменя своя главен изпълнителен директор за втори път в рамките на по-малко от 3 години заради различия в стратегията. Досегашният ръководител Свен Зайдел подаде оставка, а негов наследник на поста ще бъде членът на борда на директорите Йеспер Хьойер, съобщиха от компанията майка Schwarz Group. 

Зайдел застана начело на Lidl след напускането на Карл-Хайнц Холанд през март 2014 г., който се оттегли от компанията заради „непреодолими“ различия относно бъдещата й стратегия. Холанд е имал „различни виждания относно бъдещата стратегия за развитие на бизнеса“.  

По същия начин Зайдел напуска заради „различни виждания за бизнес стратегията“, съобщават от Schwarz Group, според които раздялата е по взаимно съгласие.

Според германско бизнес издание още през миналата година Зайдел е изпаднал в немилост пред Клаус Гериг, който е начело на Schwarz Group от 2004 г. и съдбата му е била предопределена.

Новият изпълнителен директор Хьойер е с повече от 10-годишен стаж в компанията. Той е ръководил бизнеса на Lidl в Белгия, а досега е отговарял за международните покупки.

Lidl е една от най-големите търговски вериги в Европа с над 10 хил. магазина в 27 държави. Компанията сериозно се разрастна през последните години, главно благодарение на продажбата на стоки под собствени марки и минимални разходи за обзавеждане и персонал.

Lidl планира да инвестира милиони и в германската си клонова мрежа през следващите години. Компанията отчете 9.5% ръст на приходите за финансовата 2015/2016 г. до 64.6 млрд. евро, съобщава Reuters.

Търговската верига разшири плановете си за експанзия, насочвайки се и към американския пазар. Очакванията са, че Lidl ще отвори първите си обекти там в края на 2017 г. или началото на 2018 г. На пазара в САЩ компанията ще се изправи срещу основния си конкурент Aldi.

През последните години и двете търговски вериги изпитват затруднения на германския пазар, където потребителите се преориентираха към масовите супермаркети. Това подтикна дискаунтърите да променят стратегията си, предлагайки повече марки и влагайки повече в магазините си, както и да ускорят експанзията си в чужбина.

Коментари: 0