Superbrands класира най-силните марки в България
В Топ 20 попадат четири български бранда

8532
~ 2 мин. четене
За пета поредна година престижното издание Superbrands направи класация на най-силните марки в България. От резултатите се вижда, че интернет гигантът Google e определена от българските потребители като най-силен бранд. Националната телевизия bTV продължава да бъде лидер сред българските брандове, а в Топ 20 попадат още три български марки – Нова телевизия, HAPPY Bar & Grill и минералната вода „Девин“. За първи път в нея влизат два международни бранда: Кауфланд и Samsung.
Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: Mercedes-Benz измести BMW от първото място при автомобилите, Банка ДСК застана начело в банковия сектор, а Мтел отстрани VIVACOM от челната позиция в категорията „Телекомуникации“. За първи път в проучването на Superbrands, „БУЛСТРАД ВИЕНА ИНШУРЪНС ГРУП“ е на лидерското място в застрахователния сегмент, Lindt измести Milka в категорията „Шоколадови и захарни изделия“, а родната марка чай „Биопрограма“ е предпочитана от българския потребител в този сегмент.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на Борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.
Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria.
Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: Mercedes-Benz измести BMW от първото място при автомобилите, Банка ДСК застана начело в банковия сектор, а Мтел отстрани VIVACOM от челната позиция в категорията „Телекомуникации“. За първи път в проучването на Superbrands, „БУЛСТРАД ВИЕНА ИНШУРЪНС ГРУП“ е на лидерското място в застрахователния сегмент, Lindt измести Milka в категорията „Шоколадови и захарни изделия“, а родната марка чай „Биопрограма“ е предпочитана от българския потребител в този сегмент.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на Борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.
Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria.
ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ | АПРИЛ 2017
МАРКА |
| КАТЕГОРИЯ – СЕКТОР |
| 1 | Интернет |
ADIDAS | 2 | Облекло и обувки |
| 3 | Интернет |
COCA-COLA | 4 | Напитки – безалкохолни |
BTV | 5 | Медии – телевизия и радио |
ARIEL | 6 | Стоки за бита |
NIKE | 7 | Облекло и обувки |
НОВА ТЕЛЕВИЗИЯ | 8 | Медии – телевизия и радио |
OMV | 9 | Търговия с горива |
NESCAFÉ | 10 | Напитки – кафе и чай |
APPLE | 11 | Технологии |
MERCEDES-BENZ | 12 | Автомобили |
SAMSUNG | 13 | Технологии |
HAPPY BAR & GRILL | 14 | Ресторанти и кафенета |
ДЕВИН | 15 | Напитки - безалкохолни |
BMW | 16 | Автомобили |
КАУФЛАНД | 17 | Търговски вериги и центрове |
HEINEKEN | 18 | Напитки - бира |
BOSCH | 19 | Електродомакински уреди |
AUDI | 20 | Автомобили |