Трети ден София е столица на уискито
Посланиците на Великобритания, Ирландия и САЩ, заедно с ексфинансиста No.1 Петър Чобанов, откриха Whiskey Fest Sofia 2014
~ 3 мин.
Третото издание на Whiskey Fest Sofia (Уиски фест София) ни превърна в столица на благородното питие, предаде екипът на Агенция „Икономика“ от официалното откриване в Sofia Event Center в Paradise Mall.
Най-добрите световни марки ирландско уиски, американски бърбън, шотландски скоч и дори специални видове уиски от Япония и Тайван ще се дегустират три поредни дни – до 2 ноември. Тази година на феста бяха представени около 200 различни вида уискита.
По време на откриването снощи посланикът на Ирландия у нас Н. Пр. Джон Бигар се похвали, че страната му е родината на уиски. "Много съм щастлив да съм на това събитие и да представям страната, която даде уискито на света. Всъщност, то се ражда през VI век в моята родина и така ирландците са предложили "водата на живота" на света (whiskey или whisky на ирландски език означава "водата на живота").
По данните му през последните 10 години продажбата на ирландско уиски се е увеличила с цели 220%. "Сега изнасяме около 62 милиона литра уиски годишно, тоест по 10 литра на ирландец. Голяма част от него идва в България и ние много се гордеем с този факт". Посланикът добави, че Ирландия има 15 развити дестилерии, а повече от 1 млрд. евро ще се вложат в изграждането на една нова: „Което означава, че ще имаме повече от достатъчно уиски“. „Уискито в Ирландия има много дълбоки традиции, но това е и едно много модерно питие и хората по цял свят му се наслаждават все повече", коментира дипломатът. Освен него, събитието бе посетено и от посланиците на Обединеното кралство у нас Н.Пр. Джонатан Алън и зам.-посланика на САЩ в България Брус Бъртън.
Сред гостите, обикалящи методично щанд след щанд поне три пъти бе и бившият министър на финансите в кабинета „Орешарски“ и депутат от ДПС Петър Чобанов. „Аз съм ценител на уискито, предпочитам опушени видове“, коментира политикът пред Еconomic. Според него събитието наистина е уникално преживяване за тези, които отнасят себе си към „познавачи“.
Той с неохота призна и кое му е любимото уиски и то се оказа една от най-луксозните и скъпи марки на световния и български пазар – Lagavulin. Запитан няма ли това да се възприеме от избирателите му, че „харчи пари за много скъпа напитка“, той се оправда с това, че не цената е определящата при усикито. „Човекът, който разбира може да се ориентира и да си избере различни видове от това питие на поносими цени и с добро качество“, коментира той.
Топмениджъри и представители на световни брандове у нас, като наследника на фамилията Бийм и шеф на американския производител на бърбън Jim Beam Фредерик Ное и международният посланик на шотландската Chivas Brothers Ан Милър увериха „Икономика“, че с тазгодишното издание и непрекъснат растеж на продажбите София наистина може по право да се смята за световна столица (интервютата с двамата очаквайте следващата седмица).
Фред Ное каза, че организацията е по-добра дори от Ню Йорк, където е бил само преди дни на уиски фест. „Доволни сме от България, ръстът на продажбите ни е двуцифрен, аз бих я съпоставил по потребление с пазар като Полша“, коментира той. Според Ан Милър, наистина България е "важен пазар", като според нея вече не отстъпва на такива като Чехия и Словакия или тези в бившите съветски страни. Тя лично сервира на екипа на „Икономика“ от 18-годишния Chivas и вдигна наздравица на шотландски.
Много доволни от продажбите са и всички вносители. "Цената на продукта наистина не е определяща – евтино уиски не значи, че е лошо, както и едно скъпо уиски не значи непременно, че е добро“, коментира управителят на Transimport Венцислав Рухчев, сипвайки на екипа ни по чаша 26-годишен скоч Glenfiddich.
Уиски фестът продължава тази събота и неделя, а дегустационните щандове и изложението ще посрещат гости в следобедните и вечерни часове не само с уискита, но и с луксозни ръчно направени пури. Международните експерти от днес ще водят 28 дегустационни и мастър класа и ще представят уникални лимитирани издания.
Най-добрите световни марки ирландско уиски, американски бърбън, шотландски скоч и дори специални видове уиски от Япония и Тайван ще се дегустират три поредни дни – до 2 ноември. Тази година на феста бяха представени около 200 различни вида уискита.
По време на откриването снощи посланикът на Ирландия у нас Н. Пр. Джон Бигар се похвали, че страната му е родината на уиски. "Много съм щастлив да съм на това събитие и да представям страната, която даде уискито на света. Всъщност, то се ражда през VI век в моята родина и така ирландците са предложили "водата на живота" на света (whiskey или whisky на ирландски език означава "водата на живота").
По данните му през последните 10 години продажбата на ирландско уиски се е увеличила с цели 220%. "Сега изнасяме около 62 милиона литра уиски годишно, тоест по 10 литра на ирландец. Голяма част от него идва в България и ние много се гордеем с този факт". Посланикът добави, че Ирландия има 15 развити дестилерии, а повече от 1 млрд. евро ще се вложат в изграждането на една нова: „Което означава, че ще имаме повече от достатъчно уиски“. „Уискито в Ирландия има много дълбоки традиции, но това е и едно много модерно питие и хората по цял свят му се наслаждават все повече", коментира дипломатът. Освен него, събитието бе посетено и от посланиците на Обединеното кралство у нас Н.Пр. Джонатан Алън и зам.-посланика на САЩ в България Брус Бъртън.
Сред гостите, обикалящи методично щанд след щанд поне три пъти бе и бившият министър на финансите в кабинета „Орешарски“ и депутат от ДПС Петър Чобанов. „Аз съм ценител на уискито, предпочитам опушени видове“, коментира политикът пред Еconomic. Според него събитието наистина е уникално преживяване за тези, които отнасят себе си към „познавачи“.
Той с неохота призна и кое му е любимото уиски и то се оказа една от най-луксозните и скъпи марки на световния и български пазар – Lagavulin. Запитан няма ли това да се възприеме от избирателите му, че „харчи пари за много скъпа напитка“, той се оправда с това, че не цената е определящата при усикито. „Човекът, който разбира може да се ориентира и да си избере различни видове от това питие на поносими цени и с добро качество“, коментира той.
Топмениджъри и представители на световни брандове у нас, като наследника на фамилията Бийм и шеф на американския производител на бърбън Jim Beam Фредерик Ное и международният посланик на шотландската Chivas Brothers Ан Милър увериха „Икономика“, че с тазгодишното издание и непрекъснат растеж на продажбите София наистина може по право да се смята за световна столица (интервютата с двамата очаквайте следващата седмица).
Фред Ное каза, че организацията е по-добра дори от Ню Йорк, където е бил само преди дни на уиски фест. „Доволни сме от България, ръстът на продажбите ни е двуцифрен, аз бих я съпоставил по потребление с пазар като Полша“, коментира той. Според Ан Милър, наистина България е "важен пазар", като според нея вече не отстъпва на такива като Чехия и Словакия или тези в бившите съветски страни. Тя лично сервира на екипа на „Икономика“ от 18-годишния Chivas и вдигна наздравица на шотландски.
Много доволни от продажбите са и всички вносители. "Цената на продукта наистина не е определяща – евтино уиски не значи, че е лошо, както и едно скъпо уиски не значи непременно, че е добро“, коментира управителят на Transimport Венцислав Рухчев, сипвайки на екипа ни по чаша 26-годишен скоч Glenfiddich.
Уиски фестът продължава тази събота и неделя, а дегустационните щандове и изложението ще посрещат гости в следобедните и вечерни часове не само с уискита, но и с луксозни ръчно направени пури. Международните експерти от днес ще водят 28 дегустационни и мастър класа и ще представят уникални лимитирани издания.