Увеличават бюджета на ДАЕУ, за да може да работи в кризата
Очаква се агенцията за електронно управление да сключи договори по нови обществени поръчки още до края на 2020 г.

© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков
Министерски съвет реши да увеличи бюджета на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ), за да може тя да работи добре в условията на пандемия. На днешното си заседание кабинетът прие постановление, с което да бъдат извършени необходимите промени в Закона за държавния бюджет на Република България за 2020 г.
Актуализацията е необходима, за да може ДАЕУ да поеме нови финансови ангажименти. Очаква се парите да гарантират стабилността на системите и инфраструктурата на ведомството.
„Приемането на постановлението на Министерския съвет бе породено от усложнената обстановка от разрастващата се зараза от COVID-19 на територията на Република България, и свързаните с това ограничения в работния процес в държавната администрация“, се казва в мотивите на МС.
Там се посочва още нуждата от осигуряване на възможност държавните институции да упражняват правомощията си в условията на отдалечен достъп. Изтъква се и използването на електронни административни услуги, които помогнат за предотвратяване на струпване на хора на едно място. ДАЕУ е институцията, която поддържа платформата за предоставянето на такива е-услуги от страна на всички други публични организации.
За тези цели агенцията за електронно управление има нужда от закупуване на комуникационно оборудване и осигуряване на адекватна и навременна поддръжка на центровете, отбелязват от МС. И допълват, че „това налага в спешен порядък да се финализират вече започнали обществени поръчки, както и да се сключат нови договори до края на 2020 година“.
„Направленията, на които се набляга са гарантирането на работоспособността на центровете за данни и поддръжката и експлоатацията на Съобщителните обекти със специално предназначение (СОСП) за нуждите на националната сигурност, за които ДАЕУ отговаря“, се казва още в информация на МС.