В условията на пандемия DSME предаде втори супер контейнеровоз
Получател на кораба е HMM – най-агресивно развиващата компания се в света

В условията на пандемия корейската корабостроителна компания Daewoo
Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) предаде за експлоатация вторият
контейнеровоз от серията „24-хилядници“ на HMM (бивша Hyundai Merchant Marine).
Мегаконтейнеровозът получи названието HMM Copenhagen.Това вече е вторият
„24-хилядник“ от общо 12-те контейнеровоза с вместимост 24 хиляди TEU
(20-футови контейнера), който DSME построи за HMM. Първият - HMM Algeciras,
беше предаден за експлоатация през април тази година.
HMM Copenhagen е оборудван с най-съвременните цифрови решения и технологии срещу хакерски кибератаки, се казва в съобщението на корабособственика. Такива супертехнологии ще бъдат внедрени да 7 от 12-те мегаконтейнеровоза. Те ще позволят дистанционно да се диагностицира състоянието на всички основни системи на борда на кораба, в това число – на главния двигател, климатичната инсталация и пр., за да може при необходимост спешно да се организира техният ремонт още в първото пристанище.
HMM Copenhagen е оборудван и с интелектуална навигационна система, която предлага най-добрия маршрут за плаване с цел икономия на време и разбира се – на средства. На контейнеровоза е монтирана и супермодерна система за очистване на изгорелите газове.
DSME ще построи за HMM седем „24-хилядника“, а останалите пет ще произведе друга корейска корабостроителница - Samsung Heavy Industries (SHI).
Важно е да се отбележи, че доставката на втория мегаконтейнеровоз става в условията на пандемия, която почти изцяло „уби апетита“ на корабособствениците да правят нови поръчки в името на съкращаването на разходите си. Тук обаче говорим за HMM – най-агресивно развиващата се корабна компания за контейнерни превози от 2010 г. насам, която се превърна и в една от най-големите глобално интегрирани логистични компании в целия свят и в основен конкурент на Maersk. За агресивната политика на HMM говори именно фактът, че тя е първата и засега – единствена в света, която поръчва контейнеровози, способни да качват на борда 24 000 контейнера – нещо нечувано досега.