Въвеждат доброволен етикет за качество в туризма

Българските туристически обекти ще предлагат повече родни храни и напитки

Въвеждат доброволен етикет за качество в туризма

Снимка: МЗХ

Разработваме система от критерии, която ще стимулира предлагането на повече услуги в хотелите и ресторантите, като предвиждаме въвеждането на доброволен етикет за качество. Елемент за неговото получаване ще бъде предлагането на традиционни български продукти, произведени по БДС и браншови стандарти за качество. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова при подписването на Меморандума за сътрудничество между Българската хотелска и ресторантьорска асоциация (БХРА) и девет браншови организации на български производители на храни и напитки. На церемонията присъства и министърът на земеделието и храните Десислава Танева.

„Спазването на този Меморандум да бъде едно от изискванията, за да бъде даден етикетът за качество в туризма“, обясни министър Ангелкова. По думите й целта е до края на годината да бъдат разработени и представени всички детайли, свързани с неговото получаване и прилагане, като те залегнат и в промените в Закона за туризма. 

Тя подчерта, че целта е да бъдат насърчени тези представители на бранша, които предлагат повече и по-разнообразни услуги извън разписаните в закона и наредбите. 

„Качеството в туризма не е само добрата материална база, но и услугите, които се предлагат на място. Чрез доброволния етикет за качество ще се направят много по-видими представителите на бранша, които предлагат нещо повече на своите гости, което ще насърчи и конкурентоспособността в сектора“, каза още министърът на туризма. Тя подчерта, че при подготовката на знака за качество се вземат предвид добрите практики във водещи туристически страни и Кодексът за качество и етика на Световната организация по туризъм. Промените няма да предизвикат допълнителни тежести за бизнеса, а напротив, ще облекчат дейността му.

Министър Ангелкова припомни, че по отношение на висококачествените услуги в сектора имаше много добри резултати през 2015 г. В местата за настаняване с 4 и 5 звезди бяха  реализирани над 11 млн. нощувки, което е 4% ръст спрямо 2014 г., и е над половината от всички нощувки в страната. Тук са отседнали над 3 млн. души, т.е. 7% повече спрямо 2014 г., а приходите от нощувките им регистрират увеличение от близо 10%.

В инициативата се включиха следните заведения за хранене и места за настаняване: сладкарници „Неделя“; „Клуб35“; Пицарии „XXL“; „Клуб Куба Либре“; „Raffy - Bar & Gelato“; „Тропс къщи“, „Оливс“, „Ямас“; ресторанти „Добро“; ресторанти „Кривото“; ресторанти „Бодега“; ресторанти „Ветрило“; хотел „Цветята“; хотелски комплекс "Жасмин"-София; спа хотел „РИЧ“-Велинград; хотел „Даунтаун“-София. Те упълномощиха председателят на БХРА Благой Рагин  да подпише документа, като очакванията на асоциацията са още хотели и ресторанти да се включат в близко бъдеще. От страна на производителите подписите си сложиха Асоциацията на месопреработвателите в България, Асоциацията на млекопреработвателите в България, Националната асоциация на млекопреработвателите, Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България, Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите, Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци в България, Сдружението на производителите на растителни масла и маслопродукти в България, Сдружение  „Традиционни сурово-пушени месни продукти“, Продуктовия борд за яйца, птиче и заешко месо.

България е страна, произвеждаща най-висококачествените храни и напитки, заяви на събитието министърът на земеделието и храните Десислава Танева.  По нейните думи, за да може страната ни  да предложи най-висококачествените туристически услуги и да се брандира в този клас, трябва да се намери правилната форма , която след това предприемачът да прави като самостоятелен избор , за да може да печели повече.


Коментари: 0