Volkswagen представи план за изход от кризата в САЩ
Немският концерн се насочва към производство на електрически автомобили

След скандала с вредните емисиите, който подкопа репутацията и
продажбите, германският автомобилопроизводител Volkswagen представи днес
план как ще възвърне позициите си на основен играч на пазара в САЩ.
Планът е част от глобалната инициатива на гиганта да спечели лидерска позиция при производството на електрически превозни средства, джипове и автономни автомобили. Според Херберт Дис, който оглавява бранда Volkswagen, компанията ще се насочи основно към ключовите сегменти в САЩ – големи джипове и лимузини, съобщава USA Today.
Втората част от плана за растеж в Северна Америка включва производство на електрически автомобили, включително значителни инвестиции в инфраструктура и местно производство от 2021 г.
Последното стана ясно още преди няколко дни, когато автомобилният производител обяви, че се е договорил със синдикатите бъдат съкратени 30 хил. работни места до 2021 г. Целта на компанията е да повиши рентабилността си, за да може да финансира прехода към електрически и автономни автомобили.
По-ниските продажби в Северна Америка се дължат отчасти на скандала с дизеловите автомобили, но и на друг фактор – малкият брой модели джипове и кросоувъри, предлагани от марката, които американските потребители предпочитат.
Продажбите на автомобили на гиганта в САЩ са намалели с 13 на сто през първите 10 месеца на 2016, според Autodata. Планът е част от по-глобалната стратегия на Volkswagen, която включва допълнителни приходи от 3 млрд. евро годишно до 2025 г. и продажба на един милион електрически автомобили. Автомобилният гигант цели увеличаването на рентабилността на 4% през 2020 г. и 6% през 2025 г.