Български фирми изнасят игрално оборудване на 5 континента
Лотариите са най-популярните игри у нас, все повече българи участват в тях

© ECONOMIC.BG / Десислава Веселинова/Economic.bg
Български
компании са сред водещите производители на игрално оборудване в световен мащаб.
Някои от тях са в бранша от две десетилетия и изнасят продукта си на пет континента. Това
съобщи Ангел Ирибозов, председател на браншовата организация на фирмите от
игралната индустрия по време на изложението
BEGE Expo 2016, предаде
репортер на Economic.bg.
Стабилизирането на икономиката оказва положително влияние и върху игралния сектор. Увеличава се броят на игралните обекти и съоръжения в България. В момента у нас работят 768 игрални зали и 27 казина.
Игралната индустрия има сериозен принос за българската икономика. Приходите в държавния бюджет от хазартни дейности растат. За първите 9 месеца на 2016 г. те са 136.25 млн. лв., а до края на годината се очаква да достигнат между 180 и 200 млн. лв. За сравнение, за цялата минала година са събрани 144 млн. лв.
През последните години у нас се наблюдава бум на лотариите и все повече българи участват в тях. Те заемат голяма част от сектора и гарантират сериозни приходи. Агресивната рекламна кампания също играе сериозна роля за развитието на този сегмент от игралния пазар.
И у нас, и в световен мащаб, лотариите са едни от най-разпространените игри. Заради дългогодишната им история, хората ги възприемат по-лесно и мнозина не ги смятат за хазарт, в тях участват българи от всякакви възраст, пол и социални групи, показват резултатите от социологическо проучване.
В игралната индустрия в България са заети десетки хиляди души, които допринасят с различни продукти и услуги. Много от тях са висококвалифицирани специалисти, които създават продукт с висока добавена стойност и са добре заплатени.
„В разработването на игрални продукти има много технология и инженерни науки, но и креативност – в тях са ангажирани много хора на изкуството като художници, дизайнери и др.“, заяви Роси МакКий, вицепрезидент на асоциацията на фирмите от игралната индустрия у нас.
Освен българските компании, които са утвърдени в световен мащаб, на българския пазар оперират и чуждестранни фирми, които изграждат технологични и научноразвойни центрове в България. Над 80% от произведените в страната продукти са предназначени за международните пазари.
Все повече потребители използват електронни и мобилни приложения за залагания. Там са основните перспективи за растеж на бранша, а фирмите залагат все повече на тези продукти.
Изложението се провежда за девети пореден път и ще се състои в рамките на 2 дни – 23 и 24 ноември. В него участват над 60 фирми от повече от 14 държави от цял свят. Те ще демонстрират най-новите си продукти и актуалните тенденции в бранша.