VR пазарът е готов да посрещне първото приложение-сензация през 2017 г.
Нишата отбеляза сериозен ръст през миналата година
~ 2 мин.
Пазарът на виртуалната реалност (VR) е готов да посрещне приложението, което да донесе повсеместна сензация и това се очаква да се случи през настоящата 2017 г., пише Business Insider. Това, според анализаторите, ще се окаже основен катализатор за възприемането на VR хардуера от по-широкия потребител.
Очакванията на анализаторите са, че миналогодишният напредък е положил основата за по-зрели трансформации през тази и следващите години.
VR пазарът направи значителни крачки през 2016 г. Новите хедсетове Oculus Rift и HTC Vive дебютираха на фона на голямо потребителско очакване, докато едновременно с това VR съдържанието набираше темпо с гейминг заглавия като Batman: Arkham VR и Chair In A Room, които набраха значителен брой изтегляния.
Наред с потребителските продукти, играчите в индустрията започнаха да се събират по-често на едно място по време на конференции, където разработчици се срещаха с инвеститори и продуценти. Всичко това спомогна за завъртането на потенциалната енергия в сектора.
През миналата година анализатори прогнозираха ръст на доставките на VR сетове с 1 047% спрямо предходната 2015 г. Това е обясни предвид появата на хардуер за масова употреба.
Колкото и важна да бе 2016 г. за виртуалната реалност, секторът има още много потенциал за растеж. През следващите години се очаква доставките на VR сетове да се увеличават благодарение и на задаващото се ново съдържание, което ще е насочено към по-широка аудитория.
Прогнозите са, че силно фрагментираният и все още нестабилен VR пазар, зародил се през 2016 г., ще продължи да се развива в няколко направления. От една страна, става дума за ключови хардуерни решения, от друга – за VR платформи, които да захранват със съдържание.
Една от основните бариери е високата цена на очилата за виртуална реалност. Гигантите вече са насочили погледите си в тази посока. Oculus, собственост на Facebook, търси начини да привлече вниманието на потребителите както със съдържание, така и с промоционални цени на хардуера. Apple също прави стъпки в тази посока.