Здравословните продукти вдигнаха приходите на Pepsi
Печалбата на американската компания намалява заради повечето разходи през четвъртото тримесечие на 2016 г.

Американският производител на безалкохолни напитки и закуски PepsiCo отчете 5% ръст на приходите през четвъртото тримесечие на 2016 г. От компанията отчитат засилено търсене на по-здравословните напитки и закуските си в Северна Америка. Общата стойност на продажбите на компанията за тримесечието е достигнала 19.52 млрд. долара.
Въпреки повечето приходи, печалбата на компанията се е свила с близо 18% спрямо същия период на предходната година до 1.4 млрд. долара. Тук причината се крие в повечето разходи за обезщетения и обратното изкупуване на дълг, което стана факт през последното тримесечие. Освен това, през последното тримесечие на 2015 г. компанията се възползва от правото си на данъчно облекчение, което сега нямаше.
От компанията съобщават, че 45% от приходите и вече са от грани „непричиняващи чувство на вина“. Това са продукти с по-малко от 70 калории в 340 гр. продукт, както и закуските с по-ниски количества сол и наситени мазнини.
PepsiCo и други производители инвестират все повече в продукти, които да отговарят на търсенето на клиентите, които предпочитат по-здравословни храни и напитки.