Желязков отново обяви готовност за дело в съда на ЕС срещу пакет „Мобилност“
Искът може да бъде заведен от България и да се присъединят към него други държави, каза транспортният министър

© ECONOMIC.BG / Economic.bg/Архив
Ако пакетът „Мобилност“ бъде приет в настоящия му вид българската страна е заявила готовност да заведе дело в Люксембург пред съда на ЕС. Това коментира министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по повод приетите на второ четене в транспортната комисия на ЕС текстове на пакет "Мобилност". По думите му България търси съмишленици сред държавите членки на ЕС за воденето на дело в Европейския съд.
„Искът може да бъде заведен от България и да се присъединят към него другите държави от групата на единомислещите, като може той да бъде и колективен. При всяко положение и предметът, и основанието на иска, ще бъде внесен за одобрение от Министерския съвет“, уточни министър Росен Желязков, цитиран от транспортното министерство. Той посочи, че на 8 юли е предвидено пакет "Мобилност" да бъде гласуван в пленарна зала в Европейския парламент. Ако бъде приет, очакванията са през месец август да бъде публикуван в официалния вестник на ЕС.
Това не е първият път, в който министър Желязков обявява, че страната ни е готова да заведе дело срещу новите правила, по който ще се движат междунардоните водачи. Припомняме, че в началото на тази седмица текстове на пакет „Мобилност“ бяха приети на второ четене в транспортната комисия към Европарламента.
Евродепутатите не приеха нито една поискана поправка от България и периферните страни на ЕС по пакета. Основните искания на българските евродепутати бяха за връщането на камионите в страната, в която е регистрирана фирмата, на 8 седмици и ползването на седмичните почивки от водачите. Следващата стъпка преди окончателното приемане на новите правила, по които ще се извършва международния транспорт, е гласуване в пленарна зала на второ четене на текстовете.
„По отношение връщането на превозното средство в текстовете е предвиден 18-месечен преходен период, който е до началото на 2023 година. За специалните правила за командироването на водачите – Lex specialis, също е предвиден отлагателен период до 2023 година. В този период Комисията ще извърши необходимия анализ и оценка на въздействието, дали връщането на превозното средство не се явява мярка, която нарушава европейския принцип за декарбонизация“, заяви Росен Желязков.
Министърът коментира и исканията на автобусните превозвачи за конкретни нормативни промени, свързани с автобусните превози. Той обяви, че съвместно с Информационно обслужване се разработват електронни услуги, които ще облекчат бизнеса, ще намалят времето за обслужване и издаване на лицензите. Това ще доведе и до намаляване на корупционния риск. Предстоят още разговори с автобусния бранш, на които ще бъдат уточнявани възможните промени в сектора, каза още министърът.