Facebook разработва умни очила съвместно с Ray-Ban

Кодовото име на проекта е "Орион"

Марк Зукърбърг
Марк Зукърбърг
Снимка: Facebook профил Марк Зукърбърг
През последните няколко години Facebook разработва очила с добавена реалност в своите лаборатории Facebook Reality Labs в Редмънд, щата Вашингтон, но трудности с развитието на проекта накараха компанията да потърси помощ. Сега Facebook се надява партньорството с компанията майка на Ray-Ban Luxottica да доведе до успех и очилата да бъдат готови за потребителите между 2023 и 2025 г., според запознати източници, пише CNBC.

Проектът за очилата носи кодовото име Орион (Orion) и са проектирани да заменят смартфоните, казват източниците.

Очилата биха позволили на потребителите да се обаждат, да показват информация на потребителите на малък дисплей и да предават на живо за своите приятели и последователи в социалните мрежи.

Facebook също разработва гласов асистент с изкуствен интелект за очилата, съобщи преди това CNBC. В допълнение, компанията експериментира с устройство за позвъняване, което би позволило на потребителите да въвеждат информация чрез сензор за движение. Това устройство е с кодово име Agios.

Компанията има стотици служители в своите офиси в Редмънд, работещи по технология за очила с добавена реалност, но досега Facebook изпитва затруднения с размера на устройството, така че дабъде привлекателно за потребителите, казва пред CNBC човек, който е работил по проекта.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: facebook | виртуална реалност | добавена реалност | умни очила | Ray-Ban | Luxottica | Орион | Orion