Това ли е бъдещето на храната в самолетите

Всяка година отпадъците от самолетите са 5,7 милиона тона

Снимка: PriestmanGoode
Настанете се на седалката си на дълъг полет в икономична класа и може да ви бъде предложена напитка в пластмасова чаша, която ще разбъркате с пластмасова лъжичка.

Може да ви бъде даден пакет тоалетни принадлежности - опаковани в пластмаса, съдържащи четка за зъби - направена от пластмаса.

Може да гледате филм, като използвате слушалки - увити в пластмаса. Може да се насладите на храна, която ще ядете с пластмасови прибори за хранене, също опаковани в пластмаса. Списъкът продължава и продължава.

Всичко това допринася за 5,7 милиона тона кабинни отпадъци от пътнически полети всяка година.

По-"зелена" опаковка за храните

Нова изложба в Лондонския музей на дизайна има за цел да преосмисли отпадъците, които генерираме, когато пътуваме.

Дизайнерската фирма PriestmanGoode е разработила екологично чист вариант на традиционните опаковки за храна в икономична класа в самолетите, разказва Би Би Си.

Основата е направена от кафе на зърна, тя използва вафелен конус за поставяне на храната, а млякото и оцета са поставени в опаковки от водорасли.

Съдът за салата е направен от пресован бананов лист, а „spork“ (комбиниран уред от лъжица и вилица) е направен от кокосово дърво - евтин и лесно достъпен материал.

Дизайнерът на продукта, Джо Роуън, казва: "Въпросът е колкото до теглото, толкова и до отпадъците. Когато става въпрос за летене, по-лекото тегло означава по-малко емисии".

Може би е твърде красиво (и скъпо), но все пак подчертава как малките промени могат да имат огромно въздействие върху околната среда.

Мерки

Повечето авиокомпании предприемат прости стъпки за намаляване на пътническите отпадъци.
Virgin Atlantic започна да поставя слушалките си в благотворителен плик за дарение и вече не предлага пакетчета тоалетни принадлежности в икономична класа. Вместо това пътниците ги искат от кабинния екипаж.

Междувременно British Airways спестява 30 тона пластмаса годишно, като премахна опаковките на продуктите за удобство и заменя пластмасовите си пръчици с алтернатива от бамбук.

Qantas тества полет с нулеви отпадъци и цели да елиминира 75% от отпадъците си през следващите две години.

Справяне с боклука

Когато отпадъците пристигнат на летището, има ограничение за това колко може да се рециклира - поради различни международни разпоредби.

Например, 90% от боклука, който идва през лондонското Хийтроу, не може да бъде рециклиран във Великобритания. Вместо това той се изгаря или изпраща на депо заради опасения относно биосигурността.

Мат Горман, ръководител зпоустойчивостта на летището, обяснява: "Не можем да рециклираме толкова, колкото бихме искали, защото в отпадъците може да има храна или течност, които са го "замърсили" извън Европейския съюз".

Той казва, че летището иска да види по-премерен подход в тази регулация.

"Това, което искаме да направим, е да кажем, че когато полет дойде от някъде като Америка, където регулирането на храните е подобно на това във Великобритания, бихме искали да можем да рециклираме повече от тези отпадъци".

Това е подход, подкрепен от Международната асоциация за въздушен транспорт.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: отпадъци | екология | храна | самолети | полети | пластмаса

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини