Едуард Нортън се оказа изключително успешен технологичен инвеститор

Той и съпругата му дори са основатели на успешни компании

Снимка: Wikipedia
Едуард Нортън е един от най-добрите актьори на своето поколение. Той има успешна кариера, като ролите му варират от големи бюджетни блокбастери до инди филми и всичко по средата. В действителност, ако Едуард Нортън участва във филм, можете да бъдете сигурни, че си струва гледането - той не избира леко ролите си и има репутация на перфекционист. 

През последните години обаче Нортън се появява все по-рядко на екрана. Вместо това той се занимава с различни високотехнологични инвестиции. 

В интервю за New York Times Нортън е попитан как актьорството се вписва в живота му днес. 50-годишният актьор казва, че обича работата си, но вече не й отделя толкова време. Той казва също, че актьорството вече не му е толкова интересно и не иска, поглеждайки назад, да вижда страхотни моменти от живота си в изпълнение на нечии чужди истории. 

А ето и едни от най-интересните технологични инвестиции на Нортън, които се оказват също така и много успешни финансово.

Нортън е ранен инвеститор в Kensho, AI компания, основана от Даниел Надлcр. Компанията е предимно търсачка за „икономически събития и данни“. Финландската компания, базирана в Кеймбридж, Масачузетс, използва AI и анализ, за да предложи решения за големи финансови институции. Тя беше придобита от S&P Global през 2018 г. за 550 милиона долара. Нортън казва пред New York Times, че харесва интелектуалния аспект на науката за данни. Той вижда в нея възможности. Нортън е един от най-големите акционери в компанията при нейния старт.

Звездата от "Боен клуб" и "Американска история Х" също е съосновател на EDO. EDO се стреми да промени ползвания с десетилетия метод на Nielsen за измерване на телевизионни рейтинги. Оценките на Nielsen, наред с други неща, определят тарифите за телевизионна реклама. Но как вече да измервате това при съществуването на стрийминг, мобилни и други платформи? С EDO Нортън има за цел да измери как е направена телевизионната реклама - как тази реклама, например, е конвертирала в реални покупки. 

Актьорът споделя пред New York Times: „Всичко това се дължи на наблюдения от моя страна, че тази система, чрез която се рекламира и пуска творчески продукт, е много неефективна“. Нортън смята, че по-точна метрика би показала на ръководителите на филми и телевизии, че публиката се интересува от видовете филми и програми, които може в момента да не са във фокуса на Холивуд, който се е съсредоточил върху продукти, носещи големи глобални приходи.

Чували ли сте за CrowdRise? Това е платформа за групово финансиране, която събира пари за благотворителни каузи, която беше придобита от GoFundMe през 2017 г. Нортън и съпругата му Шона Робъртсън са основатели на тази компания.

Актьорът също вижда потенциала в Uber и е един от ранните инвеститори в компанията за споделяно пътуване. Той е и първият човек след родителите на основателите, който се вози на Uber в Лос Анджелис.

Едуард Нортън има невероятна актьорска кариера, но спокойно би могло да се твърди, че е още по-успешен като технологичен инвеститор. Той има нетно състояние от 300 милиона долара.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: инвестиции | технологии | компании | Uber | Едуард Нортън

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини