Хибрдидът BMW X5 Еdrive харчи само 3,8 л/100 км
Концепцията ще бъде представена до дни на автомобилното шоу в Ню Йорк
Премиера
Най-икономичното BMW X5 се казва 25d харчи едва около 8 л/100 км, пише българското издание на списание TopGear. Премиерата на концепта се очаква на салона в Ню Йорк, който стартира на 18 април 2014 г.
Според изданието става дума за „изпипана и технически подобрена версия на прототипа“, който беше представен миналата година. Няма никакви разлики в дизайна, но в техническо отношение инженерите са все по-близо до серийното производство. Дори вече бе потвърдено, че то ще се извършва в същия завод, който прави и нормалните X5.
Сребристата му каросерия е лакирана с металик Silverflake, на който добре стоят сините акценти i Blue. Джантите са 21-инчови, което прави X5 един от малкото хибриди с толкова големи тунинг-придобивки.
В интериора е вкарана бяла кожа, дървени апликации и отново сини акценти. Логото eDrive сe мъдри от почти всички възможни за това места. Прозрачен капак позволява да наглеждате батериите в багажника, което няма да го има в серийния модел.
Той обаче почти сигурно ще запази съчетанието между четирицилиндров бензинов TwinPower Turbo с 245 к.с. и електромотор с 95 к.с. Батерията е литиево-йонна и е достатъчна за изминаване на 30 км на ток при скорости до 120 км/ч. Средният разход ще бъде около 3,8 л/100 км, както вече споменахме в началото. Това се равнява на близо 90 г/км вредни емисии въглероден диоксид.
Прототипът има характерния за всяко BMW бутон Driving Experience, но освенSport и Sport+, тук ще откриете надписите Auto, Max eDrive и Save – съответно за автоматично, изцяло електрическо или изцяло бензиново движение. В третия случай батерията се зарежда с пълен заряд и чака момент да блеснете с безшумната си X5.