Нанков: „Хемус” ще бъде напълно завършена до 2025 г.

Строителство на участъка от Ябланица до разклона за Тетевен се очаква да започне в рамките на тази година

Наш ангажимент е да имаме напълно завършена автомагистрала „Хемус“ до 2024 г. Това коментира днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков на пресконференция във Велико Търново.

В рамките на настоящия мандат останалите 100 км от автомагистралата ще бъдат напълно завършени, добави той. В следващите няколко месеца ще сключим договор с избрания изпълнител за участъка от п.в. Белокопитово до Шумен, посочи Нанков, припомняйки, че тръжната процедура се обжалва.

Той  коментиа, че след приключване на отчуждителните процедури ще има готовност да започне реалното строителство на участъка от АМ  „Хемус“ от Ябланица до разклона за Тетевен, като се очаква то да бъде в рамките на тази година.

До края на 2017 г. ще бъдат готови техническите проекти за 50-те км от автомагистралата до разклона за Плевен и Ловеч, така че в началото на 2018 г. да бъде възложено строителството, припомни регионалният министър.

Отсечката на АМ „Хемус“от разклона за Плевен и Ловеч до връзката с новата магистрала Русе – Велико Търново се възлага за проектиране през  ноември. Готова е оценката на въздействието върху околната среда, ще се придвижат парцеларните планове,  в рамките на 2018 г. ще се извърши техническото проектиране, за да може 2019 г. да стартираме възлагането на строителните дейности на АМ „Хемус“ до Велико Търново, каза още Нанков.

През ноември трябва да приключат обществените обсъждания и процедурата по ОВОС за АМ Русе – Бяла - Велико Търново, за да може да стартира проектирането и реалното възлагане на строителството през 2018 г.  Имаме ясни цели за Северна България и Северна Централна България, във връзка с което и форсираме процедурата за въвеждането на тол системата и електронните винетки, уточни още Нанков.

Двете автомагистрали са лишени от европейско финансиране, ще се разчита на  бюджетни средства по линия на бъдещите приходи от постъпленията от смесената система за заплащане за преминаване по републиканската пътна мрежа, коментира още той.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: строеж | магистрала Хемус | процедури | Николай Нанков | участъци

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини