300 000 лв. за реклама на АМ „Тракия“

Идеята е да се види какво се прави и как се харчат европейските пари

313 000 лв. ще даде пътната агенция за реклама на автомагистрала "Тракия", стана ясно по време на парламентарния контрол от въпрос на депутата от Атака Десислав Чуколов до строителния министър Лиляна Павлова по темата.

По думите на министъра идеята е да се визуализира какво се прави и как се харчат европейските пари. Тя припомни, че магистралата се финансира по оперативна програма „Транспорт".

„Изрично е записано, че при реализацията на каквито и да било проекти, независимо дали са инфраструктурни или по-малки обекти, които се финансират със средства от Европейския съюз, задължително във всеки един проект трябва да има предвидени средства за информация и публичност", каза министърът, съобщи Дарик радио.

Тя допълни, че тези средства трябва да бъдат до 5 на сто от общия бюджет на всеки от проектите, за да е видимо, да има информационни табели, реклама, публичност, пресконференции за откриване и приключване и всичко, което е необходимо, за да може да се визуализира как, къде и по какъв начин са изхарчени европейските средства.

Павлова обясни, че по договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за магистралата тези 313 000 лева представляват 0,04 процента от общата стойност на европейските средства, които се влагат в магистралата. „Чисто теоретично ние бихме могли и по-голяма сума, защото указанията казват, че до 5 процента могат да бъдат изразходвани за публичност и реклама", каза Павлова. По думите й, ако страната ни няма тези средства за публичност, а те са задължение, тя ще бъде санкционирана с финансова корекция, която достига до 25 на сто от бюджета на проекта, което представляват 120 милиона.

Коментари: 0