Астрономи откриха останки от гигантски планетарен сблъсък

Това е първото засичане на планетарен сблъсък извън нашата Слънчева системa

Астрономи откриха останки от гигантски планетарен сблъсък

Снимка: NASA

Останките от гигантски планетарен сблъсък около далечна млада звезда, са засечени от астрономи, пише Space.com. Откритието може да помогне върху откриване начина на формиране на скалните планети в собствената ни Слънчева система.

Учените се натъкнали на голям диск от прашни останки около подобната на Слънцето звезда NGC-2547 ID8, която се намира на 1140 светлинни години от Земята в съзвездието Вела. Формата на облака от прах предполага  сблъсък между две планети преди две години.

„Това е първото засичане на планетарен сблъсък извън нашата Слънчева система“, разказва ръководителят на изследването Хуан Менг от Университета на Аризона в Тъскън. Масата и размерът на звездата NGC-2547 ID8 има същата маса и размер като Слънцето, а възрастта й е 35 милиона години.

Слънцето е било на същата възраст, когато подобни колизии са формирали Земята, Марс и други скални планети. Менг и колегите му са използвали космическия телескоп Spitzer на Националната космическа агенция на САЩ (NASA) и още няколко наземни инструмента.