Boeing и Airbus искат сливане на доставчиците си
Двете компании се притесняват, че раздробеността на фирмите, които ги снабдяват с части и оборудване, може да попречи на снабдяването
Най-големите самолетостроителни компании в света - европейската Airbus и американската Boeing притискат доставчиците си на оборудване и части да се сливат, пише Financial Times. Целта на двете компании е да се намали риска от евентуално неизпълнение на някои поръчки към тях.
"Вероятно има нужда от бъдещо консолидиране на компаниите за производство на оборудване. Ние подкрепяме подобна консолидация", коментира Главният изпълнителен директор на Airbus Фабрис Брегиер за FT.
Двете компании планират да увеличат производството на самолети с 40% през следващите няколко години. През 2011 г. те са произвели общо 1 011 самолета, а имат поръчки за над 4 хил. самолета. В анализа на FT се посочва обаче, че въпреки многото поръчки производството може да бъде осуетено именно от невъзможността на доставчиците да изпълнят ангажиментите си.
За да се запази сигурността на доставките двете компании дори обмисляли вариант или да купят някои производители, или да ги финансират, за да са сигурни, че ще изпълняват навреме поръчките. Най-добрият вариант за тях обаче е бизнесът с производство на части за самолети да се консолидира, пише FT.
През четвъртото тримесечие на 2011 г. Airbus увеличи поръчките на фюзелажи от 40 на 42. Компанията обаче замрази плановете си за увеличение до 44 поръчки именно заради притеснението си, че производителите няма да се справят.
В момента Airbus и Boeing използват заедно над 1 500 компании за доставка на части и оборудване. Две трети от тях са потенциални кандидати за изкупуване от останалите по-големи, според FT.